La Jaume I participa en la Fira Xina d’Educació Expo 2013

10/11/2013 | SCP

• China Education Expo de Pekín fira-xina fira-xina

L’UJI disposava d’un estand on s’informava de l’oferta acadèmica de postgrau i dels cursos d’espanyol específics per a l’estudiantat xinès. | FOTO: VOX UJI

La Universitat Jaume I de Castelló ha participat el 2 i 3 de novembre a Pequín en la Fira Xina d’Educació Expo 2013, dins del pla d’internacionalització de la universitat pública castellonenca amb l’objectiu de reforçar la seua presència en el país asiàtic, amb el qual ja havia assolit quatre acords. L’UJI disposava d’un estand on s’informava de l’oferta acadèmica de postgrau i dels cursos d’espanyol específics per a l’estudiantat xinès.

L’UJI va aprofitar la seua participació en la fira per a mantenir reunions amb 17 universitats, escoles de negocis i agències d’immigració interessades a establir acords amb el centre universitari castellonenc, a més del mig centenar de consultes de particulars o estudiantat interessat en l’oferta educativa. Tot això ha permès concretar diverses reunions de seguiment per a aprofundir en el tipus de col·laboració.

En aquesta edició de la fira educativa, Espanya ha sigut la convidada d’honor, en celebrar-se el 40 aniversari de l’establiment de les relacions diplomàtiques entres ambdós països. El nombre d’estudiants xinesos que demana serveis educatius en espanyol és cada vegada major, en especial en les regions de Pequín, Canton, Luoyang i Xangai. Al juny de 2012 es va arribar als 13.000 alumnes en l’àmbit universitari i s’han comptabilitzat uns 90 centres d’ensenyament d’espanyol.

D'altra banda, l’UJI estarà present a Bogotà a meitat de novembre en la Fira Europostgrados Colòmbia, on a més de promoure l’oferta acadèmica, està prevista la visita a diferents universitats de la capital colombiana per tal d’establir-hi convenis de col·laboració.