La Universitat Jaume I inclou 38 esportistes d’alt nivell en el programa de beques

24/11/2013 | SCP

• Esportistes alt nivell esportistes-altnivell altnivell

Del total d’esportistes hi ha 13 dones i 25 homes en esports molt diversos. | FOTO: VOX UJI

Un total de 38 estudiants de la Universitat Jaume I han entrat dins del programa de beques que l’UJI convoca anualment. Aquest programa va ser aprovat pel Consell de Govern l’any 2007 i facilita als esportistes poder compaginar els seus estudis amb l’entrenament diari.

Del total d’esportistes hi ha 13 dones i 25 homes en esports tan diversos com atletisme, judo, espeleologia, voleibol, triatló, rem, natació o ciclisme. La seua inclusió en el programa els permet obtenir beneficis acadèmics (flexibilitat en el calendari d’exàmens, elecció de torns, beques d’intercanvi, taxes, tutorització etc.), beneficis mèdics, accés lliure a les instal·lacions esportives per a completar els seus entrenaments o beneficis econòmics que poden arribar fins als 800 euros.

Cal destacar que a banda de tots aquests avantatges els esportistes que integren aquesta llista també computen en el barem de beques del Villareal C.F., que es va instaurar la temporada passada i que van tenir una dotació econòmica de 10.000 euros.

Tots aquests esportistes estan inclosos en les llistes que tant el Consell Superior d’Esports com la Generalitat València publiquen anualment en el BOE i el DOCV i que agrupa l’elit de l’esport nacional i autonòmic, i també contempla esportistes que han sigut medallistes en els campionats d’Espanya universitaris.