El Dia de la Persona Emprenedora reuneix 290 empresaris, emprenedors i estudiants a l’UJI

18/11/2013 | SCP

• Dia de la persona emprenedora ceei-emprenedors ceei-public

Al llarg de la jornada es van desenvolupar diverses activitats dirigides a fomentar l'intercanvi d'idees, coneixements i oportunitats de negoci. | FOTO: VOX UJI

• Dia de la persona emprenedora ceei-emprenedors ceei-emprenedors

La Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques de l’UJI va acollir el passat 14 de novembre la cinquena edició del Dia de la Persona Emprenedora de Castelló. La trobada, organitzada pel Centre Europeu d'Empreses Innovadores (CEEI Castelló) i l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) en col·laboració amb la Universitat Jaume I, va donar cita a prop de 290 empresaris, potencials emprenedors i estudiants.

Al llarg de la jornada es van desenvolupar diverses activitats dirigides a fomentar l'intercanvi d'idees, coneixements i oportunitats de negoci i, sobretot, a compartir experiències emprenedores. L'acte d'obertura va comptar amb la presència de la regidora de Foment de l'Ocupació, Carmen Querol; la vicerectora d'Estudiants, Ocupació i Innovació Educativa, Pilar García Agustín; el director general d’IVACE, Joaquín Ríos, i el president del CEEI Castelló, Diego Basco.

Querol va animar «a creuar la línia, a fer el pas i a convertir idees i somnis en realitats». Segons Querol, mai s'ha comptat amb tantes eines i possibilitats com ara per  engegar noves empreses i per això «cal posar-hi l'accent per tal d’aconseguir més ocupació, més riquesa i més prosperitat».

Per la seua banda, Pilar García Agustín va manifestar la seua satisfacció per acollir aquesta jornada a la seu universitària de Castelló i va agrair als seus organitzadors el fet de «seguir creient en la cultura emprenedora com la millor opció per a superar moments complicats».

Basco va declarar amb optimisme que «estem en el camí de la recuperació, encara que el camí no ha fet més que començar. Per a seguir per ell amb força i seguretat, és necessària la unió i el compromís d'emprenedors i institucions». El president de l'entitat organitzadora va animar a perdre la por al fracàs i a reconèixer cada projecte emprenedor com una experiència positiva i enriquidora per a tots.

Els assistents a la jornada van poder presenciar trobades sobre experiències emprenedores des de diferents punts de vista. En la taula redona «Posant en comú experiències: júniors enfront de veterans», emprenedors i empresaris van coincidir en les dificultats que es presenten en el procés d'emprendre, en el moment de crear i en el de créixer i consolidar-se.

D'altra banda, dos estudiants de l’UJI, Marina Soriano i Miguel Marí, van presentar les respectives empreses que estan posant en marxa. Marina Soriano és la guanyadora del Programa Yuzz de CEEI Castelló i ha quedat dins dels 33 joves emprenedors més brillants d'Espanya. Miguel Marí, estudiant de quart d'Administració d'Empreses, va explicar l'experiència d'engegar una idea de negoci tecnològic que potencia la construcció de marca empresarial.

Finalment, el reconegut periodista Borja Vilaseca va donar les claus per a convertir una passió en una professió en la seua ponència «El valor de fer el que estimes». Vilaseca va declarar la necessitat d’eixir de la zona de confort laboral, especialment per a aquells que identifiquen el seu lloc de treball amb monotonia, avorriment o esclavitud. Segons Vilaseca, «en l'actual mercat laboral cal donar sempre el millor de nosaltres mateixos i per a aconseguir-ho és fonamental estimar el que fem i descobrir com fer el que estimem».