09/09/2013 | SCP

• Visita University of Saint Andrews visita-saintandrews cartell_saintandrews

Visita de la delegació de la University of Saint Andrews a les instal·lacions esportives. | FOTO: A. PRADAS

La rectora de la primera universitat escocesa, la Universitat de Saint Andrews, Louise Richardson, va encapçalar la delegació que va visitar el passat agost Castelló per commemorar el sis-cents aniversari de la fundació d’aquesta universitat. La delegació va ser rebuda a la Universitat Jaume I pel rector de l’UJI, Vicent Climent; la vicerectora de Cooperació, Relacions Internacionals i Institucionals i Multilingüisme, Inmaculada Fortanet; el vicerector de Cultura i Extensió Universitària, Wenceslao Rambla, i Manuel González, en representació del Consell Social de la Universitat. Ambdues representacions van compartir un dinar de treball i van visitar posteriorment les instal·lacions esportives, la Biblioteca i el Paranimf de la Universitat, visita durant la qual van tenir l’oportunitat de conèixer les especificitats de la  universitat pública de Castelló.

La delegació de la Universitat de Saint Andrews es va desplaçar el mateix dia a Peníscola, on a la nit van rebre l’homenatge de l’Associació d’Amics del Papa Lluna, a propòsit del 600 aniversari de la fundació d’aquesta universitat mitjançant una butlla papal que Benet XIII va signar al mateix castell de Peníscola. En l’acte d’homenatge va participar el vicerector de Cultura i Extensió Universitària de l’UJI, Wenceslao Rambla, que va adreçar unes paraules als homenatjats en nom del rector.

La Universitat de Saint Andrews és una de les universitats més antigues del món -la tercera més antiga de parla anglesa-; té caràcter públic i una població al voltant de les 9.000 persones. La qualitat de la docència, l’excel·lència en la investigació, les relacions de proximitat entre els membres de la comunitat universitària i les seues tradicions fan d’aquesta universitat un dels centres de formació superior més prestigiosos d’Europa.