L’UJI presenta el llibre «Pon en forma tus neuronas» Una guia pràctica basada en el programa de rehabilitació neurocognitiva en grup per al trastorn mental greu

09/07/2013 | SCP

• Pon en forma tus neuronas ponenformatusneuronas llibre_neurones

Les autores de la publicació Micaela Moro i Laura Mezquita. | FOTO: ÀLEX PÉREZ

Publicacions de la Universitat Jaume I ha presentat dins del curs d’estiu «Rehabilitació neurocognitiva en trastorn mental greu» el llibre Pon en forma tus neuronas de Micaela Moro i Laura Mezquita. L’acte ha comptat amb la presència de les autores, el director general d’Assistència Sanitària de la Conselleria de Sanitat de la Generalitat Valenciana, Guillermo Ferrán, i el degà de la Facultat de Ciències de la Salut, Rafael Ballester.

Pon en forma tus neuronas és una guia pràctica basada en el programa de rehabilitació neurocognitiva en grup per a trastorn mental greu que es desenvolupa a l’Hospital Pare Jofré de València, adreçada a terapeutes interessats a avaluar i iniciar tractaments. S'hi presenten els principis teòrics i les tècniques que han demostrat eficàcia, així com suggeriments per a aplicar-les en grup, amb activitats complementàries en codi QR.

En la presentació, Micaela Moro, una de les autores, ha destacat el caràcter pràctic de la publicació, amb exercicis per als pacients i els terapeutes. El director general d’Assistència Sanitària, Guillermo Ferrán, ha subratllat «la importància de mantenir la salut mental dels ciutadans» i ha assenyalat que el llibre mostra «el treball de coordinació entre les institucions sanitàries i la Universitat». Per últim, el degà de la Facultat de Ciències de la Salut, Rafael Ballester, ha indicat que la publicació està feta «des de la clínica per a la clínica» i «per millorar la vida dels pacients amb trastorn mental greu i les eines dels professionals que treballen amb ells».

Imatges de l'acte