L’UJI i CIDETEC patenten uns nous electròlits basats en líquids iònics que perllonguen la vida útil de les cèl·lules solars i les bateries

13/09/2013 | SCP

Els investigadors i investigadores de CIDETEC al País Basc i del Grup de Dispositius Fotovoltaics i Optoelectrònics de la Universitat Jaume I de Castelló han descobert una nova família de líquids iònics que permet produir electròlits que milloren les prestacions, estabilitat i durabilitat de dispositius electroquímics i electrònics.

Els nous electròlits, protegits en una patent, no contenen aigua ni dissolvents addicionals, són compatibles amb els materials inorgànics i tenen una clara aplicació en bateries i cèl·lules solars de colorant sensibilitzades amb semiconductors. Aquests materials tenen com a peculiaritat la presència de sulfur o polisulfur, un líquid iònic no volàtil que presenta una conductivitat iònica elevada i permet utilitzar-ho a temperatures molt més altes.

Aquesta tecnologia té un prometedor camp d'aplicació en la fabricació de bateries amb una major densitat energètica. Enfront de les d'ió-liti, les bateries basades en liti-sofre atorguen una autonomia tres vegades major, però sense augmentar la grandària i el pes, i a un menor cost. Les cèl·lules solars es presenten també com una alternativa atractiva per disminuir els costos de producció, millorant aspectes com l'estabilitat i la durabilitat perquè siguin més rendibles, i convertint a l'electricitat fotovoltaica en una de les opcions més convenients per proveir d'emergiria segura, neta i sostenible al planeta.

Els electròlits es troben completament desenvolupats i actualment s'estan realitzant proves de concepte en el camp de les bateries per validar les propietats dels compostos patentats en una aplicació industrial directa. Quant a la seva aplicació en cèl·lules solars, s'han testat cèl·lules de punt quàntic donant excel·lents resultats en estabilitat del dispositiu en comparació de la tecnologia existent.

Els sectors d'aplicació per a aquesta invenció s'enquadren en el camp de la tecnologia de materials i química, en concret, en cèl·lules solars electroquímiques, bateries de liti-sofre, dispositius electrocròmics, biosensors electroquímics o electrodeposició de materials per a recobriment.

Vídeonotícia: http://www.youtube.com/watch?v=DYil7uP4IZ0&feature=youtu.be

Enllaç per compartir: http://youtu.be/DYil7uP4IZ0