L'UJI i BP Oil renoven el conveni de col·laboració entre les dues entitats

09/07/2013 | SCP

• Conveni BP conveni_bp conveni_bp

Emilio Marín, director de BP Oil España, i Vicent Climent, rector de la Universitat Jaume I. | FOTO: ÀLEX PÉREZ

El rector de la Universitat Jaume I, Vicent Climent, i el director de BP Oil España, Emilio Marín, van signar el passat 1 de juliol la renovació del conveni anual de col·laboració que les dues institucions mantenen des de 1993. A l'acte també van assistir el vicerector de Planificació Estratègica, Qualitat i Comunicació, Miguel Ángel Moliner, i Juan Carlos Navarro, cap de relacions externes de BP Oil España.

Aquest conveni de col·laboració empresarial inclou accions en diferents àmbits. En l’àmbit de l’energia i el medi ambient, BP Oil continuarà amb la col·laboració amb el Màster en Eficiència Energètica i Sostenibilitat en Instal·lacions Industrials i Edificació i amb la Càtedra BP d'Estalvi i Eficiència Energètica de l’UJI.

D’altra banda, BP Oil acollirà almenys 12 estudiants de les titulacions de l'UJI, entre els millors expedients, perquè desenvolupen l'estada en pràctiques dins dels respectius plans d'estudi i, en l’àmbit de projectes d’internacionalització, finançarà beques perquè estudiantat de la Jaume I puga realitzar estades d'estudi en universitats nord-americanes dins del programa de mobilitat amb Amèrica del Nord. A més, col·laborarà en el desenvolupament del programa Ambaixadors UJI, dedicat a la promoció internacional de la Universitat a través de representants elegits entre membres de la comunitat universitària.

Per últim, dins de la línea iniciada per BP Oil en el suport a projectes institucionals de l’UJI, l’empresa col·laborarà amb el programa Alumni, dedicat a enfortir els vincles amb els exalumnes de la Universitat; amb l’Institut Universitari de Dret del Transport i amb el programa de Promoció del Postgrau de l’UJI amb l’objectiu de millorar la formació especialitzada de l’estudiantat.

El rector de l’UJI, Vicent Climent, va mostrar la seua satisfacció i va agrair la confiança i l’aposta de BP Oil per la Universitat. «Aquest conveni permet la transferència de coneixement amb una empresa capdavantera que no sols es preocupa per la generació de coneixement, sinó també per altres aspectes com la formació de l’estudiantat, la projecció internacional de l’estudiantat i de la mateixa Universitat o la bona utilització dels recursos i l’eficiència energètica», va destacar el rector. Per la seua part, el director de BP Oil España, Emilio Marín, va manifestar la voluntat de continuar col·laborant amb l’UJI per a seguir creixent i ser cada vegada millors. «Aquest vincle ens permet, d’una banda, apostar per promoure programes d’eficiència energètica, però també comptar amb una font de recursos fonamental per a la refineria de Castelló», va apuntar Marín.

Altres convenis:

L’UJI i la Fundació Universia fomenten l’empleabilitat i l’autoocupació de persones amb discapacitat

L’estudiantat de l'àrea de salut de l’UJI amplia les seues possibilitats formatives gràcies a un conveni de la Jaume I amb el grup europeu Clínica Baviera