El Projecte Ukhupacha finalitza una nova expedició al Perú Els treballs han permès l'accés a les restes funeràries de la tribu dels Chachapoyas en la regió d'Amazones

09/07/2013 | SCP

• Ukhupacha ukhupacha ukhupacha

L'estudi de les restes funeràries permetrà conèixer aspectes de detall dels ritus i creences chachapoyas sobre la mort i l'ús del paisatge i de l'espai. | FOTO: PROJECTE UKHUPACHA

El Projecte Ukhupacha ha finalitzat una nova expedició al Perú que durant els mesos de maig i juny ha dut a terme, en col·laboració amb la Universitat Central de Florida (EUA) i el Ministeri de Cultura del Perú, treballs de camp en la zona arqueològica de la Petaca, en la província de Chachapoyas, de la regió d'Amazones del Perú.

En primer lloc, i conjuntament amb tècnics de la Fundació Petzl, es va impartir un curs formatiu en tècniques de progressió vertical als membres de la Universitat Central de Florida que participaven en l'expedició. Aquesta capacitació ha permès l'accessibilitat als objectius assenyalats pels arqueòlegs, que eren restes funeràries de la tribu dels Chachapoyas (segle XIII), per a la recollida de mostres, classificació dels diferents patrons funeraris trobats, estudi de les pintures rupestres associades, catalogació dels elements arquitectònics i un detallat aixecament topogràfic.

L'estudi d'aquests elements permetrà conèixer aspectes de detall dels ritus i creences chachapoyas sobre la mort i l'ús del paisatge i de l'espai.

L'equip de treball ha estat format per cinc bioarqueòlegs de la Universitat Central de Florida dirigits per la doctora Marla Toyne, set tècnics en progressió vertical del Projecte Ukhupacha de la Universitat Jaume I dirigits per Jordi Puig, i un arqueòleg del Ministeri peruà de Cultura.