El Club Excelencia en Gestión premia l’UJI per les seues bones pràctiques de gestió en els serveis universitaris La finalitat del guardó és reconèixer, fomentar i potenciar les bones pràctiques

09/07/2013 | SCP
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir
  • Visita Biblioteca opaq portes_obertes

    En el projecte guardonat de l’UJI s'explica el Pla Estratègic dels Serveis Universitaris. | FOTO: DAMIÁN LLORENS

La Universitat Jaume I ha sigut reconeguda durant la celebració anual del Fòrum d'Universitats celebrat a la Universitat Francisco de Vitoria (Madrid) per les seues bones pràctiques de gestió en els serveis universitaris. El primer premi va ser per a la Universitat Miguel Hernández amb el seu «Programa de mentoring» i van obtenir un accèssit la Universitat Europea de Madrid amb la «Mejora de la participación y motivación de los alumnos en su proceso de aprendizaje» i la Universitat Jaume I amb «Resultats clau equilibrats del desplegament del pla estratègic dels serveis universitaris de l’UJI», segons va acordar el jurat format per Ángel Ibisate, Joan Cortadellas i Juan de Dios Calatrava.

El Fòrum d'Universitats del Club Excelencia en Gestión havia convocat el Premi a les Bones Pràctiques en Gestió Universitària que s'emmarca dins del programa d'activitats 2012-2013 amb la finalitat de reconèixer, fomentar i potenciar la implantació de bones pràctiques per part de les universitats espanyoles, en els àmbits de la gestió de la qualitat i l'excel·lència.

En el projecte guardonat de l’UJI s'explica el Pla Estratègic dels Serveis Universitaris, en el qual cadascun dels serveis universitaris comunica els productes i serveis que ofereix, formalitza els seus processos i avalua la satisfacció dels seus clients, inclosa una auditoria externa. El tractament conjunt de la informació de direcció i gestió permet assolir les necessitats i expectatives dels grups d'interès i establir els mecanismes necessaris per a la seua contínua millora.

El premi se suma a altres iniciatives similars per donar resposta a una de les expectatives més valorades i demandades pels socis del club, la de promoure i facilitar l'intercanvi de coneixements i experiències com a font d'increment de la seua competitivitat i sostenibilitat. La Comunitat d'Intercanvi i Benchmarking (CIBE) està concebuda com una comunitat (els seus membres), dins d'una altra comunitat (els socis del CEG), i el seu objectiu fonamental és definir un escenari que promoga, facilite i sistematitze el coneixement i l'intercanvi d'indicadors de resultats i bones pràctiques de gestió, entre els seus membres, a través de la pràctica de l'activitat de benchmarking, entesa com «el procés sistemàtic d'identificar, comparar i aprendre de les millors pràctiques d'altres organitzacions, siguen del mateix sector o no, analitzant el conjunt de factors que incideixen en l'èxit d'aquestes, i la seua aplicabilitat, convenientment adaptades, en els nostres propis processos». 

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions