Més de 900 alumnes majors de l’UJI finalitzen el curs 2012/2013 L’estudiantat de grau, de postgrau i de les seus de la Universitat per a Majors va celebrar la fita amb un acte al Paranimf i un sopar de gala

02/07/2013 | LAURA CASTILLO

El rector de la Universitat Jaume I, Vicent Climent, va presidir l’acte oficial de clausura del present curs de la Universitat per a Majors, celebrat el passat 21 de juny al Paranimf. Climent va estar acompanyat pel director acadèmic del programa de majors de l’UJI, Salvador Cabedo; el nou president del Consell Social de la Jaume I, José Luis Breva; la regidora de Gent Major a l’Ajuntament de Castelló, Marisa Ribes; la responsable de l’àrea d’Acció Social de la Diputació provincial, Esther Pallardó, i la directora de la Càtedra LUBASA de Canvi Climàtic, del Departament de Ciències Agràries i del Medi Natural de l’UJI, Leonor Lapeña.

Lapeña va ser l’encarregada de pronunciar la lliçó de clausura de l’any acadèmic, la qual va titular «Consciència global i medi ambient». Aquest any ha comptat amb un total de 918 matriculats en els tres cursos de grau, els dos de postgrau, i els dos/tres anys del Curs Sènior de Cultura i Societat del programa d’Aules per a Majors que s’imparteix a les seus de l’UJI. Tal com figura en la memòria anual, han sigut 81 els membres del professorat de tots els centres de la Jaume I que han participat en la docència d’aquest curs.

Paral·lelament a les classes, s’han desenvolupat nombroses i diverses activitats complementàries, com ara el cicle de conferències «Societat i cultura», que va comptar, entre altres, amb la presència de Joan Francesc Mira. També els 25 cursos d’aptituds lingüístiques, tecnològiques i d’anàlisi; o les activitats de dinamització sociocultural, que dugueren l’alumnat fins a punts emblemàtics de Castelló, València, Barcelona, Alacant, Alcañiz i Girona. Cal destacar també els 122 treballs d’investigació duts a terme per l’alumnat, tant de primer, segon i tercer curs de grau, com de les especialitats de postgrau.

D’altra banda, i atenent la perspectiva de la formació integral, l’UJI ha tornat a oferir un programa extraacadèmic en què s’emmarcaven activitats com ara el taller de senderisme, el qual ha inclòs la realització de 10 rutes arreu de les comarques de Castelló; el taller d’art dramàtic, o el d’educació musical activa. Tot això sense oblidar el programa Vox Sènior de Vox UJI Ràdio, l’edició de la revista Renaixement i de la web de la Universitat per a Majors, l’activitat a les xarxes socials i la implicació en les jornades de protesta estudiantil. De cara a l’any que ve, l’UJI ja té més d’un centenar de preinscripcions d’alumnat nou, que formalitzarà la seua matrícula al setembre.

Fotografies

Les Aules de la Universitat per a Majors de l'UJI clausuren el curs a la Seu del Nord

Vídeo en diferents qualitats