Professionals, investigadors i estudiants es reuneixen a l’UJI amb motiu del 13 Congrés Internacional sobre Modelització i Simulació

17/06/2013 | MARÍA BENAVENTE MARTÍNEZ

• Congrés Internacional Modelització modelitzacio congres

Christian Berger-Vachon, Inmaculada Fortanet i María Jesús Muñoz durant la conferència inaugural. | FOTO: DAMIÁN LLORENS

La Universitat Jaume I ha acollit el 13 Congrés Internacional sobre Modelització i Simulació en Enginyeria, Economia i Administració (MS’13CS), organitzat per l’Associació per a la Promoció de Tècniques de Modelat i Simulació d’Empreses (AMSE) i el grup d’investigació SoGres, de l'àmbit de la sostenibilitat i la RSC, amb el suport del Departament de Finances i Comptabilitat de l’UJI.

Aquest congrés, que s’ha desenvolupat el 6 i 7 de juny a l’edifici d’Espaitec II, és un fòrum on professorat universitari, estudiantat, professionals i tècnics en el camp de la modelització i la simulació intercanvien les seues idees i experiències al voltant de l’avanç de la investigació, mètodes, tècniques, aplicacions i projectes.

La conferència inaugural va comptar amb la presència de Christian Berger-Vachon, secretari general d'AMSE; Inmaculada Fortanet, vicerectora de Cooperació, Relacions Internacionals i Multilingüisme de la Universitat Jaume I, i María Jesús Muñoz, coordinadora del grup d'investigació SoGres.

Un total de 28 articles d’investigació elaborats per investigadors professionals i estudiantat d’universitats nacionals, com ara l’UJI, la Universitat de Barcelona, la Universitat de Salamanca o la Universitat de Las Palmas; i d’internacionals, com ara la Universitat de Manchester, la Universitat de Buenos Aires, la Universitat de Nigèria o la Universitat de Belgrad, van ser seleccionats per presentar-se al congrés.

Aquests articles, que s’han publicat en el número 145 del Lecture Notes in Business Information Processing, versaven sobre la modelització i la simulació relacionades amb temes com la responsabilitat social corporativa i desenvolupament sostenible, finances i comptabilitat, administració i màrqueting, sistemes de decisió o enginyeria.

En el congrés es va atorgar el reconeixement al millor article d’un estudiant (Best Student Paper Award) a «Sovereign bond spreads evolution in Latin American countries», de Lisana B. Martínez, de la Universitat Rovira i Virgili. Per la seua banda, el premi al millor article d’investigació (Best Paper Award) va ser per a Ángel A. Juan, de la Universitat de Catalunya, per «Simulation-optimization methods in vehicle routing problems: a literature review and an example».

L’associació AMSE, a través d’aquest congrés internacional, té l’objectiu de fomentar l’intercanvi científic i promoure la cooperació internacional entre la comunitat acadèmica i les empreses, així com difondre els resultats de les investigacions teòriques i aplicades en aquest camp.