L’UJI rep la biblioteca del Centre Internacional Bancaixa per la Pau i el Desenvolupament També s'ha fet entrega del Pal de la Pau, un obelisc donat per l'organització japonesa The World Peace

24/05/2013 | SCP

• Palo de la paz bibliotecapau palodelapaz

El fons documental donat per la Fundació inclou 6.000 volums i 300 publicacions periòdiques de revistes internacionals especialitzades. | FOTO: DAMIÁN LLORENS

La Universitat Jaume I ha rebut, mitjançant un conveni amb la Fundació Caixa Castelló, la biblioteca del Centre Internacional Bancaixa per la Pau i el Desenvolupament. Aquest centre de documentació, que alberga 6.000 volums i 300 publicacions periòdiques de revistes internacionals especialitzades, ha sigut cedit juntament amb el Pal de la Pau, un obelisc entregat a la Fundació Caixa Castelló per part de l’organització mundial japonesa The World Peace l’any 1999.

En l’acte oficial d’entrega, el director honorari del Màster Universitari en Estudis Internacionals de Pau, Conflictes i Desenvolupament de l’UJI, Vicente Martínez Guzmán, s’ha mostrat molt agraït a la Fundació pel seu suport al màster i doctorat de la pau durant els últims 20 anys. Tanmateix, ha lamentat que l’actual situació econòmica haja desembocat en una falta de fons per a portar alumnes de països empobrits al màster.

El president de la Fundació Caixa Castelló, Juan Manuel Aragonés, ha destacat la contribució que tant la Fundació com la Universitat han fet per a la transformació dels conflictes per mitjans pacífics, fomentant el diàleg intercultural i l’intercanvi acadèmic entre el Sud i el Nord.

Per últim, el rector de la Universitat Jaume I, Vicent Climent, ha agraït molt especialment la tasca de Vicent Martínez Guzmán per tal de configurar aquesta biblioteca i ha afegit que per a la Universitat «és tot un orgull poder tenir aquesta Biblioteca Internacional de la Pau en les seues instal·lacions».