05/06/2013 | LAURA CASTILLO

El Paranimf de l’UJI va acollir el III Acte de Reconeixement als Cooperadors en Pràctiques Curriculars i Extracurriculars, celebrat el 29 de maig de 2013. Un acte que va presidir el rector de la Jaume I, Vicent Climent, i amb el qual l’UJI, a través de l’Oficina d’Inserció Professional i Estades en Pràctiques (OIPEP), va agrair la labor de 157 entitats que acullen i supervisen l’estudiantat universitari en la vessant professional de la seua formació.

La cita va comptar amb la presència del vicerector d’Investigació i Postgrau, Antonio Barba; la vicerectora d’Estudiants, Ocupació i Innovació Educativa, Pilar García Agustín; la subdirectora general de Promoció d’Emprenedors, María José Ortolá, i el president del Consell Social de la Universitat, Rafael Benavent. Per la seua part, la responsable de l’OIPEP, Maribel Beas, va ser l’encarregada de presentar l’esdeveniment i va assenyalar que la Universitat considera «clau» la col·laboració d’empreses i institucions, especialment pel que fa al programa de pràctiques externes curriculars.

D’altra banda, Beas va recordar que l’OIPEP també fomenta la inserció professional de titulats mitjançant el programa de pràctiques internacionals, i va afegir que la borsa de treball que presentaren en l’anterior edició, ara fa tres anys, ja compta amb més de 3.000 inscrits. Com a novetat, Beas va avançar que «l’UJI ha rebut l’autorització com a agencia de col·locació per part del SERVEF» i va animar les entitats col·laboradores a utilitzar aquest nou servei gratuït, al qual es pot accedir des de la web de  l’OIPEP, per «reclutar i seleccionar el talent».

En el torn d’intervencions, Climent es va congratular del fet que l’UJI haja «consolidat una cultura de cooperació» amb el seu entorn socioeconòmic, que «ha estat molt vinculat als projectes de la Universitat des del seu naixement», entre altres formes, va afegir, per mitjà de les estades en pràctiques de l’alumnat. El rector les considera com una eina fonamental per a l’adquisició de competències professionals i ciutadanes.

García Agustín va coincidir amb aquesta percepció, i a més va destacar que l’UJI porta més de 20 anys oferint les pràctiques curriculars que ara exigeix l’EEES. D’altra banda, la vicerectora va agrair també el paper de la Fundació Universitat-Empresa (FUE), amb la qual col·laboren moltes de les entitats presents en l’acte, i que ha permès que una mitjana de 1.000 estudiants a l’any accedisquen a contractes de pràctiques formatives.

Barba, per la seua part, va convidar les entitats homenatjades a solucionar el compte pendent en el territori del «transvasament de coneixement». El vicerector va defensar que l’eixida de la crisi «ha d’estar basada en l’economia del coneixement, i en aquesta aposta entren de ple les universitats». Segons el vicerector, «cal no oblidar que l’altra part amb què han d’interaccionar, tant les entitats públiques com les privades, és l’àmbit de la investigació». En aquest sector, va apuntar, hi ha més de 1.000 persones involucrades en la universitat pública de Castelló, ja siga per mitjà dels grups o dels instituts universitaris d’investigació.

Fotografies

Tria qualitat de vídeo