Butlletí de cerca d'experts i expertes (7-07-2022)

07/07/2022 | SCP

Cerquem personal expert i propostes per a aquests temes

1. EDUCACIÓ: Es pot avaluar sense exàmens?

Contacte: eva.catalan@theconversation.com

2. EDUCACIÓ: S'estudia millor amb amics? Què és l'efecte biblioteca? Quines causes neurològiques i psicològiques hi ha darrere?

Contacte: eva.catalan@theconversation.com

3. EDUCACIÓ: Perviuen els acudits o paraules homòfobes a les aules? Segons informe de COGAM de 2019: «La presència d'acudits o qüestionaments en mitjans de comunicació situen la població LGBT en una posició simbòlicament inferior i l'alumnat ho percep i ho utilitza, juntament amb tants altres trets estigmatitzats, per a discriminar-se».

Termini: urgent

4. EDUCACIÓ: Un de cada tres joves a tot el món pateix assetjament escolar o bullying, segons l'últim informe de l'ONU publicat en 2019. I els estudis més recents no indiquen que la situació haja millorat, més aviat al contrari.

Contacte: eva.catalan@theconversation.com

5. CULTURA: Es compleix l'aniversari de la mort de l'actriu Marilyn Monroe. Al marge de la icona i el mite, com era Monroe com a actriu? Quines característiques tenia com a intèrpret que la van fer tan popular?

Contacte: claudia.lorenzo@theconversation.com

6. MEDICINA + SALUT:  Infarts en dones: per què és més difícil diagnosticar-los? Els símptomes són diferents i menys evidents que en el cas dels homes. Un nou estudi apunta a una causa genètica.

Contacte: pablo.colado@theconversation.com

7. MEDICINA + SALUT: Algunes investigacions han assenyalat que la natació és el millor exercici per a mantenir en forma el cervell i frenar la seua deterioració. És això així? En què es diferencia d'altres activitats físiques?

Contacte: pablo.colado@theconversation.com

8. ECONOMIA: Com afecta als deutors hipotecaris la pujada d'interessos anunciada pel BCE segons siga la seua hipoteca, amb tipus fix o tipus variable? Si es comprara casa ara, és necessàriament el tipus fix la millor opció?

Contacte: elba.astorga@theconversation.com

9. ECONOMIA: Valoració dels resultats obtinguts després de quasi sis mesos d'haver-se aprovat la reforma laboral a Espanya.

Contacte: elba.astorga@theconversation.com

10. POLÍTICA + SOCIETAT: Des del punt de vista psicològic, emocional i terapèutic, és recomanable viatjar a soles? Què pot aportar-nos i per a quina mena de situacions vitals o emocionals pot ser recomanable?

Contacte: lola.delgado@theconversation.com

Termini: primera quinzena de juliol

11. MEDI AMBIENT + ENERGIA: Piscines naturals: són perjudicials per als rius? Com han de construir-se i gestionar-se perquè tinguen el menor impacte possible?

Contacte: lucia.caballero@theconversation.com

12. MEDI AMBIENT + ENERGIA: L'impacte ambiental de la construcció: es poden cobrir les necessitats d'edificació aprofitant millor l'existent? Per què convé construir només quan siga necessari i optimitzar el que ja tenim i com podem fer-ho?

Contacte: lucia.caballero@theconversation.com

13. CIÈNCIA + TECNOLOGIA:  Augmenten les anomalies del camp magnètic de la Terra. L'aparició d'una misteriosa anomalia a l'Atlàntic Sud, on el camp magnètic va disminuir ràpidament, va portar a pensar en una possible inversió de la polaritat magnètica de la Terra. Un nou estudi suggereix que aquesta anomalia no és única. Què significa això?

Contacte: lorena.sanchez@theconversation.com