El personal investigador de la Universitat Jaume I ha enfortit la projecció internacional de la seua recerca en superar el límit dels 10 milions d’euros en captació de fons del Programa Horitzó 2020 de la Unió Europea i ha augmentat un 38% la subvenció obtinguda en l’anterior setè Programa Marc (7PM) de la UE, el que confirma l’impuls proporcionat des de la nova Oficina de Projectes Europeus i Internacionals. Amb el títol «Investigació europea a l’UJI», es van programar una sèrie de sessions informatives sobre els projectes castellonencs que poden consultar-se en aquesta llista de reproducció.
iWAYS: Desenvolupament industrial sostenible
L’estudi provarà tres solucions per a augmentar l’eficiència: la condensació dels gasos de fuita, el tractament de l’aigua i la valorització dels residus.
ETHNA System: sistema de governança ètica
L'objectiu és desenvolupar i implementar un sistema de governança ètica per a promoure bones pràctiques en recerca i innovació responsables.
UncorrelaTEd: materials termoelèctrics
El principal propòsit és aconseguir materials termoelèctrics que augmenten notablement l’aprofitament del calor residual de vehicles, entorns industrials i, inclòs, el cos humà, com a electricitat.
FORGE: materials més resistents
Les dues institucions s’encarregaran de testar-los en entorns reals i definir els requisits dels materials.
DE4A: interconnexió de serveis públics digitals
El propòsit és posar en pràctica una plataforma europea oberta i integral de les administracions públiques que conjumine els sistemes públics d’identificació digital i afavorisca l’accés i la realització de procediments en línia.
H-WORK: salut integral dels treballadors
L'objectiu és dissenyar, implementar i validar kits d'eines eficaces d'avaluació i intervenció per a promoure eficaçment la salut mental en Pimes i empreses públiques.
PEROXIS: sistema d’imatges mèdiques
Es desenvoluparà un nou sistema d’imatges mèdiques que servirà per a afavorir el diagnòstic durant la intervenció i el tractament de diverses malalties.
SUN2CHEM: fotosíntesi artificial
Té com a objectiu dissenyar, construir i validar un dispositiu fotoelectroquímic capaç de transformar el CO₂ en etilè, d'una manera sostenible i rendible per a ser transferit a la indústria europea.
DROP-IT: materials per a dispositius portables
S'investigaran materials més eficients i menys tòxics amb l’objectiu d’aconseguir materials per a dispositius electrònics que es puguen imprimir en teixits.
LArcHer: art rupestre llevantí
El projecte vol ser capdavanter a entendre l’art rupestre llevantí a través del registre i anàlisi amb tecnologies 3D digitals, sistemes de gestió i emmagatzematge de dades, SIG, o anàlisis fisicoquímiques de pigments.
FF-IPM: Models de gestió integrada de plagues
El projecte pretén avançar en la gestió integrada de plagues agrícoles amb l'objectiu de desenvolupar noves tècniques per al control integrat en escenaris de canvi climàtic.
Tactility: psciologia del tacte
Durant tres anys estudiaràla UV y la UJI estudien els efectes psicològics d’incloure el sentit del tacte en ambients virtuals.
El Grupo GEOTEC, integrant de l’Institut Universitari de Noves Tecnologies de la Imatge, ha obtingut finançament per a un nou Doctorat Europeu Conjunt (EJD) amb el projecte A-WEAR.
Dirigit al desenvolupament de solucions basades a les tecnologies de la informació i la comunicació per a la prevenció i millora dels trastorns mentals en població adolescent i d'adults joves.
El projecte europeu Glucotear, impulsat pel Grup de Recerca d’Òptica, ha permès crear punts quàntics de carboni que podrien servir per a la protecció ocular o el seguiment de la diabetis
La xarxa investigadora està liderada per la professora Corina Sas de la Universitat de Lancaster i hi participa el LabPsiTec de l'UJI.
A-LEAF: conversió del CO2 contra el canvi climàtic
El projecte desenvolupa un prototip electroquímic que imita la fotosíntesi per a eliminar gasos d’efecte hivernacle i transformar-los en combustibles alternatius.
L'objectiu és que els joves investigadors troben mitjans per a prolongar la vida útil de les cèl·lules, reduir la seua toxicitat i mantenir la seua excepcional eficiència per a la fabricació a gran escala.
El professor Iván Mora Seró ha aconseguit la primera Consolidator Grant del Consell Europeu d’Investigació (ERC) de dos milions d’euros.
L'objectiu és construir una base innovadora i fiable per a la informàtica fonamentada en l'anàlisi de transprecisió.
El projecte YPACK pretén minimitzar els residus del sector a més de disminuir la petjada de carboni dels recipients i les emissions d’efecte hivernacle.
DREAM: reducir emissions de forns ceràmics
El projecte busca la reducció del consum d'energia dels forns, emissions de contaminants i costos de producció, alhora que s'augmenta la qualitat final del producte.
ehcoBUTLER: deteriorament cognitiu
La finalitat és ajudar les persones majors a promoure la salut, la satisfacció i el benestar personal.
El grup SoGReS-MF ha analitzat els reptes en sostenibilitat global del sector tèxtil i la seua connexió amb la gestió empresarial.
El Grup de Recerca en Tecnologies Geoespaciales (GEOTEC) participa junt amb investigadors de la Universidade Nova de Lisboa (Portugal) i la Universitat de Münster (Alemanya).
El programa d'entrenament gratuït i autoaplicat permet aprendre noves habilitats i fortaleses per a afrontar els trastorns adaptatius i altres trastorns emocionals.
INTERTWinE: interoperabilitat en programació paral·lela
El projecte se centra en la interoperabilitat dels models de programació paral·lela, concretament, en la solució de problemes entre les interfícies de programació d'aplicacions.