La doctoranda de l'UJI Carla Piqueres és una de les guanyadores de la sisena edició del concurs universitari de divulgació científica #HiloTesis

16/06/2026 | SCP
Compartir

Compartir

Linkedin
BlueSky
Facebook
Mastodon
Whatsapp
Gmail
Imprimir

La doctoranda Carla Piqueres Centelles de la Universitat Jaume I de Castelló ha sigut una de les guanyadores en la VI edició del concurs #HiloTesis: tu tesis doctoral en redes sociales, organitzat per la Xarxa de Divulgació i Cultura Científica (RedDivulga) de la Conferència de Rectors de les Universitats Espanyoles (CRUE) i la Fundació Ignacio Larramendi.

El jurat del concurs #HiloTesis 2026 ha fet públic el nom dels sis investigadors i investigadores guardonats i que pertanyen a les universitats de Santiago de Compostela (USC), Illes Balears (UIB), Jaume I de Castelló (UJI), León (ULE), Sevilla (US) i Camilo José Cela (UCJC). Cadascun rebrà un premi de 500 euros, gràcies a la col·laboració de la Fundación Ignacio Larramendi, per quart any consecutiu.

Carla Piqueres Centelles és traductora d'anglès i francès a espanyol i català, especialitzada en subtitulació, doblatge i accessibilitat. Fa el doctorat en el programa en Llengües Aplicades, Literatura i Traducció a l'Escola de Doctorat de l'UJI i forma part del grup d'investigació TRAMA (Traducció per als Mitjans Audiovisuals i Accessibilitat). 

Fils guanyadors

El concurs ha consistit en l'elaboració d'un carrusel d'imatges en la xarxa social Instagram. El repte consistia a adaptar el contingut de la tesi doctoral a les característiques visuals de la xarxa i fer-ho en un llenguatge senzill, accessible i atractiu per a aprofitar l’impacte i les possibilitats de la xarxa com a canal de comunicació. 

El primer dels fils guardonats correspon a la investigadora Estela Pena Hermida (@estela.pena.hermida), de la USC, pel seu #HiloTesis sobre les infeccions d'orina recurrents que s'estan convertint en un desafiament clínic a causa de l'alarmant augment dels bacteris resistents als antibiòtics tradicionals.  El segon concursant premiat ha sigut Gabriel Arbona Taberner (@osmia_bee), de la UIB, pel seu treball centrat en l'ús de les abelles del gènere Osmia com a estratègia de polinització de l'ametller; la tercera, Carla Piqueres Centelles (@carlapiqueres_tav), de l'UJI, per la seua tesi sobre com s'estan utilitzant realment els subtítols en xarxes socials i com podrien millorar-se

Natalia Martínez Reyes (@dra.natalysis), de l'ULE, ha sigut premiada per la tesi sobre l'existència d'una toxina invisible en aliments quotidians; Rocío del Carmen Bueno Molina (@dra.buenomolina), de la US, ha guanyat #HiloTesis pel seu treball en què planteja si la intel·ligència artificial pot pensar com un dermatòleg; i el sisè concursant premiat és Víctor Armada Lechuga (@viztorcillo), de la UCJC, per la seua investigació en què explica què passa en el cap d'un vianant quan creua la carretera després d'haver begut alcohol

La sisena edició de #HiloTesis ha comptat amb la participació de 255 persones procedents de 53 universitats espanyoles, que han publicat de l'1 al 21 de maig els seus treballs en Instagram per a acostar la investigació universitària a la ciutadania donant a conèixer les seues recerques en format de carrusel.

En l'avaluació han participat 22 persones d'unitats de cultura científica i escoles de doctorat de diferents universitats i la Fundació Ignacio Larramendi. Cada fil s'ha avaluat per parells per almenys tres persones diferents i s'ha atorgat una qualificació d'acord amb els criteris de les bases del concurs.

Pròximament, es donarà a conèixer als guardonats la data de celebració de l'acte de lliurament dels premis de #HiloTesis 2026.
 

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions