Optimitzar el rendiment i reduir el consum energètic de la IA

04/06/2025 | SCP
Compartir

Compartir

Linkedin
BlueSky
Facebook
Mastodon
Whatsapp
Gmail
Imprimir

És un projecte coordinat entre la Universitat Jaume I i la Politècnica de València, que permet unir forces per a augmentar l’impacte científic del treball realitzat i la seua contribució a l’estat de l'art en diverses àrees.

Aquest projecte busca avançar en la revolució tecnològica impulsada per l’ús massiu de la intel·ligència artificial. El treball se centra en el desenvolupament d’eines, algorismes i aplicacions que optimitzen el rendiment i reduïsquen el consum energètic en sis àrees clau: la generació automàtica de codis, la inferència en dispositius heterogenis, com ara tauletes, telèfons o rellotges intel·ligents, la preservació de la privacitat en l’aprenentatge automàtic, combinant el xifratge de dades i el maneig de xarxes neuronals, la visió per computador, la compressió de dades i les aplicacions de la intel·ligència artificial.

És un projecte coordinat entre la Universitat Jaume I i la Politècnica de València, que permet unir forces per a augmentar l’impacte científic del treball realitzat i la seua contribució a l’estat de l'art en aquestes àrees. A més, s’espera que el projecte tinga un gran impacte social, a través de publicacions en fòrums internacionals, formació de l’estudiantat de doctorat i col·laboracions amb empreses. També s'aspira al fet que aquesta cooperació influïsca significativament en el disseny de futurs sistemes intel·ligents, perquè siguen més eficients i segurs.

Xarxes socials

https://bsky.app/profile/uji.es/post/3lqrf5pfnek2z

https://social.uji.es/@ujiuniversitat/114624155616146735

https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:7335947053966974979

 

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions