L'alumnat de sisè curs de Primària del Col·legi La Pau de la localitat valenciana de Casinos li va fer una entrevista i posteriorment van editar, sota la supervisió de la seua tutora, un vídeo biogràfic sobre la investigadora, que, a més, ha estat un dels guardonats aquest any del Girls4STEM.
La investigadora de la Universitat Jaume I de Castelló, Ana María Sánchez, ha participat en les activitats de divulgació del projecte Girls4STEM de la Universitat de València en la seua edició de 2023. L'alumnat de sisè curs de Primària del Col·legi La Pau de la localitat valenciana de Casinos li va fer una entrevista i posteriorment van editar, sota la supervisió de la seua tutora, un vídeo biogràfic sobre la investigadora, que, a més, ha estat un dels guardonats aquest any del Girls4STEM (i que és el que acompanya a aquesta entrada).
La professora del Departament de Medicina de la universitat pública de Castelló va estudiar Biologia a la Universitat de València, i va realitzar un Màster i el seu doctorat en la Universitat de Bristol (el Regne Unit). Com a investigadora postdoctoral, va passar 3 anys en la Universitat de Califòrnia a San Francisco (Califòrnia, els EUA), un any en la Universitat de Pàdua (Itàlia), i posteriorment va treballar en el Centre de Recerca Príncep Felip de València.
Al setembre de 2012 es va unir a l'UJI on coordina el Grup de recerca Neurobiotecnologia, que indaga en la fisiopatologia del sistema nerviós mitjançant eines biotecnològiques L'equip investigador utilitza tècniques moleculars, cel·lulars i paradigmes de conducta per a estudiar l'impacte de la resistència a la insulina i la neuroinflamació, com aquestes afecten la senyalització i supervivència neuronal, i com aquests processos propicien la transició salut-malaltia en l'aparició de trastorns neurològics i psiquiàtrics. El seu objectiu és desenvolupar i provar noves formulacions amb un potencial terapèutic millorat per al tractament d'aquestes malalties. Ana María Sánchez pertany a l'Institut Universitari de Materials Avançats (INAM).
Girls4STEM és un projecte dirigit al foment de les vocacions STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics), molt especialment entre les noies, a través de l'organització d'activitats de divulgació. L'esperit del projecte és participatiu i inclusiu. El seu primer gran valor és l'estudiantat preuniversitari i el segon les expertes STEM, que visibilitzen el paper de les dones dins de les disciplines STEM.