EducHackFest converteix l'UJI en el punt de trobada entre educació i tecnologia innovadora

22/02/2024 | SCP
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir

Reportatge en RTVE: https://www.rtve.es/play/videos/la-aventura-del-saber/aventura-del-saber-digieduhack/7038580/

La Universitat Jaume I de Castellón ha acollit l'«EduHackFest», un hackathon sobre educació i innovació promogut per l'UJI a través del projecte Horitzó Europa e-DIPLOMA, coordinat per l'Institut de Noves Tecnologies de la Imatge (INIT). L'equip «Robomaht» ha guanyat el premi «Millor Solució» amb el seu prototip Adam Chat, que ha destacat pel seu enfocament innovador en l'educació. El premi a «Millor Ludificació» ha sigut per al grup «TimeLoop» per la seua plataforma Vidir, un projecte que ha aconseguit integrar elements de joc en l'aprenentatge. Aquests projectes mostren avanços significatius en la tecnologia educativa.

«Aquest tipus de competències i habilitats transversals que s'adquireixen en aquesta mena d'activitats són molt ben valorades després des del punt de vista professional», ha destacat David Cabedo, vicerector d'Innovació, Transferència i Divulgació Científica de l'UJI, durant la inauguració. L'EduHackFest s'emmarca en la iniciativa de la Comissió Europea DigiEduHack, un moviment que té com a objectiu fomentar la innovació, la col·laboració, la creativitat, i tancar la bretxa entre la tecnologia emergent i l'educació per a aportar solucions als reptes actuals i futurs. Els guanyadors d'EducHackFest, podran optar al premi de 5.000€ en la final europea.

Els equips participants en l'EducHackFest han estat formats per estudiantat universitari i de Formació Professional, personal investigador, professionals de l'educació, innovadors i entusiastes de l'educació digital, els quals han competit per a dissenyar mòduls formatius amb aplicacions d'avantguarda que puguen integrar-se en plataformes d'e-learning, com els sistemes de gestió de l'aprenentatge (LMS) o les plataformes d'experiència de l'aprenentatge (LXP). El jurat que ha avaluat els dissenys de la competició ha estat format per Inmaculada Remolar, doctora en Informàtica i directora de l'Institut de Noves Tecnologies de la Imatge; Gustavo Casañ, doctor en Informàtica i Laura Menéndez Monzonís, tècnica en projectes d'innovació, tots ells de l'UJI.

A més d'aquesta competició, durant les 24 hores en què ha durat la competició, EducHackFest ha comptat amb diferents activitats, com a tallers, proves de tecnologies emergents o la presentació de projectes innovadors. Entre els tallers formatius ha destacat la sessió «Desbloqueja la teua creativitat», impartit per Elena Mulet, professora de mètodes de disseny en l'UJI, el taller sobre programari de prototipado de la mà de l'empresa Figma o el taller sobre el programari Edison Desk impartit per Águeda Gómez, investigadora de l'INIT. Elena Shliakhovchuk, experta en aprenentatge basat en jocs ha impartit un taller de ludificació en l'educació del futur. Des de l'EuroFUE-UJI, les expertes en comunicació Anna Tolosa i Raquel Adanero han liderat la sessió sobre com realitzar presentacions impactants.  

Aquesta activitat es realitza en el marc del projecte Horitzó Europa e-DIPLOMA, el propòsit del qual és millorar l'ecosistema de l'aprenentatge a distància, fent ús de Realitat Augmentada o Realitat Virtual, Intel·ligència Artificial (Machine Learning / Deep Learning), Tecnologies Interactives, Chatbots i Ludificació en una nova plataforma d'e-learning.  A més, aquest Hackathon ha comptat amb el patrocini per part de Facsa i de 480, i amb la col·laboració de Brainstorm, INIT, e-DIPLOMA i l'UJI.

 

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions