Arranca el projecte de divulgació de la ciència «Nit Mediterrània de les Investigadores Goes To School» en el qual participa l'UJI

27/04/2022 | SCP

Amb l'objectiu d'acostar la ciència a les noves generacions, la Universitat Jaume I de Castelló, junt amb altres nou universitats i entitats representatives de la recerca i la divulgació científica de la Comunitat Valenciana i la Regió de Múrcia, s'uneixen per a celebrar la Nit Mediterrània de les Investigadores Goes To School (MEDNIGHT GTS).

El consorci ha dissenyat un programa d'activitats que es desenvoluparà al llarg de 2022 i 2023 i que pretén acostar la recerca a la societat, especialment a famílies i escolars, amb la finalitat que la joventut s'aproxime a la ciència d'una manera amena i interactiva i que ho faça a través de referents de gènere inclusius i equilibrats.

Conscients que la societat necessita una ciutadania crítica i formada i que la divulgació és l'eina perfecta per a aconseguir-ho, les universitats valencianes i murcianes, juntament amb alguns dels principals centres de recerca i agències de ciència i tecnologia de la zona, organitzaran un complet ventall d'activitats en diferents punts de la geografia mediterrània. Per a això utilitzaran múltiples formats (xarrades, tallers, espectacles, concursos...) i recursos metodològics (entreteniment, humor, sorpresa...).

El projecte MEDNIGHT GTS compta amb 296.157 euros de finançament europeu i proposa dues àrees d'actuació principals. La primera línia d'actuació consisteix en un programa anual d'accions dirigides a centres d'ensenyament que comptarà amb tallers, activitats lúdiques i xarrades. D'aquesta manera, el personal investigador interactuarà amb l'estudiantat per a mostrar la ciència de manera atractiva, descobrir i fomentar vocacions científiques i estimular el desenvolupament de la cultura científica en la joventut.

En segon terme i com és tradició, l'últim divendres de setembre, coincidint amb la celebració mundial de la Nit Europea dels Investigadors, tots els socis celebraran la ciència amb tallers, espectacles, informació, estands, exposicions, representacions teatrals i jocs interactius en les seues diferents zones d'influència.

Tota la informació de MEDNIGHT GTS podrà consultar-se a través de la seua pàgina web: https://mednightgts.eu/. D'aquesta manera, les entitats participants informaran de les seues activitats, publicaran notícies i divulgaran continguts sobre totes les àrees del coneixement, vinculats a algunes de les recerques més recents que duen a terme en els seus centres.

En el consorci participen la UMH, la Universitat de Múrcia, Universitat Politècnica de Cartagena, Universitat d'Alacant, Universitat de València, Universitat Politècnica de València, Universitat Jaume I de Castelló, Fundació de la Comunitat Valenciana per a la Gestió de l'Institut de Recerca Sanitària i Biomèdica d'Alacant (ISABIAL), i Fundació Sèneca-Agència de Ciència i Tecnologia de la Regió de Múrcia, sota la coordinació de la consultora ATAMA.

MEDNIGHT GTS és un projecte associat a la iniciativa «Nit Europea dels Investigadors» de la Unió Europea, finançada per les accions Marie Skłodowska-Curie, amb identificador de convocatòria: HORIZON-MSCA-2022-CITIZENS-01 (MSCA and Citizens 2022).

Recurs d'imatge conte-mednight-gts index

MEDNIGHT GTS: Activitat conte «Mi Coral»

Estudiantat de primària participa en una trobada a la Llotja del Cànem amb Vanessa Escrig, professora premiada pel conte «Mi Coral» en el concurs de la MEDNIGHT 2021.

Recurs d'imatge mednight-uji index

Mednight GTS 2022

El 30 de setembre se celebra la Nit Europea de les Investigadores i Investigadors 2022 amb demostracions i tallers científics, jocs perquè els més menuts exploren la ciència o xarrades amb investigadores.

Recurs d'imatge mednight-gts index

Mednight GTS

A Castelló de la Plana, la vesprada del dia 30 de setembre (de 17 a 20 h), la Universitat Jaume I ha organitzat diverses activitats a l'Àgora del campus del Riu Sec.

Recurs d'imatge mednight-uji-final index

Mednight 2022

Amb les activitats programades per la Nit Mediterrània de les Investigadores Goes To School (Mednight GTS).

Recurs d'imatge connecta-amb-la-ciencia-2022 index

Connecta amb la Ciència

Les onze jornades s’han desenvolupat durant la tardor a Sogorb, el Port de Sagunt, Vinaròs i Benifairó de les Valls.