ITC-AICE, en col·laboració amb l'UJI, desenvolupa materials ceràmics per al tractament d'emissions complexes a l'atmosfera

02/12/2022 | SCP

L'Institut de Tecnologia Ceràmica (ITC-AICE) en col·laboració amb el grup de Fluids Multifàsics del Departament d'Enginyeria Mecànica i Construcció de la Universitat Jaume I està treballant en el projecte Newman, gràcies al suport de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) a través dels Fons Feder de Desenvolupament Regional.

La novetat del projecte Newman és que es proposa desenvolupar composicions ceràmiques per a elaborar mànegues que puguen instal·lar-se en els corresponents sistemes de depuració, i que, a un cost reduït, puguen tractar les emissions gasoses complexes a alta temperatura procedents de les indústries.

Els filtres de mànegues són un dels sistemes considerats com a Millor Tecnologia Disponible (MTD) i la seua aplicació està àmpliament estesa en la indústria en general. És un sistema de depuració molt comú tant per a l'eliminació de contaminants en fase sòlida com gasosa.

Un repte associat amb l'ús d'aquestes solucions és l'elevat cost d'alguns materials filtrants utilitzats per a la depuració de matrius gasoses complexes a alta temperatura (metall o fibres ceràmiques avançades). En aquest cas, i gràcies a les composicions ceràmiques desenvolupades ad hoc, es podran tractar de manera eficaç i amb menor cost les emissions industrials de processos que requereixen altes temperatures i els compostos nocius que pogueren sorgir com ara gasos àcids, compostos orgànics o partícules de diversa índole.

D'aquesta manera, la ceràmica torna a oferir una solució eficient i a baix cost per a ser aplicada dins del mateix procés industrial.