La Càtedra INCREA de l'UJI lliura els premis del programa 5UCV Gennera

04/11/2022 | SCP

PortCastelló i AeroportCastelló han sigut les entitats que han plantejat els reptes relacionats amb la millora de la sostenibilitat.

La Càtedra d’Innovació, Creativitat i Aprenentatge (INCREA) de la Universitat Jaume I ha lliurat els premis del programa 5UCV Gennera, una iniciativa emmarcada dins de les activitats del Programa Campus de l’Emprenedoria Innovadora, coordinada per la Conselleria d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball de la Generalitat Valenciana, en el qual participen les cinc universitats públiques valencianes.

L’acte ha estat presidit pel vicerector d’Innovació, Transferència i Divulgació Científica, David Cabedo Semper, responsable de la Càtedra, acompanyat per la directora d’Innovació i Emprenedoria, la professora Marisa Flor Peris, els dos representants de les entitats que enguany han plantejat els reptes a l’estudiantat, Enrique Vidal Pérez de l’Aeroport de Castelló, i Bernat Ibáñez Oliver de PortCastelló; i José Joaquín Torres, de l’associació SECOT-Castelló.

Els vint-i-quatre membres de l’estudiantat implicats en el programa han treballat des del 20 d’octubre en equips multidisciplinaris de quatre persones per a donar resposta als reptes plantejats per les dues empreses i han comptat amb un grup d’experts que els ha oferit formació en metodologies innovadores. El principal objectiu d’aquesta iniciativa és crear un ecosistema amigable d’emprenedoria estudiantil que permeta vincular les empreses i les entitats amb l’estudiantat i l’alumnat titulat de la mateixa universitat per a crear espais d’innovació entre els dos col·lectius.

Els joves han treballat de manera creativa, utilitzant l’anàlisi crítica, el problema plantejat per a generar solucions i escenaris d’oportunitat que ajuden a resoldre reptes estratègics relacionats amb la millora de la sostenibilitat de l’empresa. En concret, enguany han sigut la promoció del sentit de cohesió i orgull de pertinença dels professionals de l’Autoritat Portuària i el disseny d’una proposta de valor per a l’atracció i retenció d’empreses vinculades a l’aeronàutica a l’espai de l’Aeroport de Castelló.

Els equips guanyadors del programa 5UCV Gennera, que rebran 300 euros per persona, han sigut:

• En el repte de l’Aeroport de Castelló, l’equip format per Àngels Camps Ibáñez, Hamza Benzagur El Moudden, Ignacio Ponce de León da Silva i Miguel Tamaral Fernández.
  • I en el repte plantejat per PortCastelló, la proposta presentada per Amanda Roig Corredera, Samuel Lleó Molina, Vicent Andreu Batalla i Roger Monfort Llorens.

Més informació del programa Campus5UCV: https://www.uji.es/serveis/increa/base/actividadesV2/programes/Campus5UCV/Gennera/

Fotonotícia: https://www.uji.es/com/fotonoticies/arxiu/2022/11/gennera-2022/