L'Institut Universitari de Tecnologia Ceràmica de l'UJI lidera un projecte finançat per l'AVI per a l'obtenció de superfícies amb funcionalitat bactericida i viricida

30/09/2021 | SCP

L'Agència Valenciana de la Innovació (AVI) ha concedit el projecte «Obtenció de superfícies amb funcionalitat bactericida i viricida» liderat per l'Institut Universitari de Tecnologia Ceràmica Agustín Escardino de la Universitat Jaume I de Castelló, en consorci amb l'Institut Tecnològic AIDIMME i les empreses Vernís, S.A. i Liberfusta, S.L., amb un pressupost de 716.673,54 euros.

L'objectiu del projecte és l'obtenció de noves substàncies antisèptiques davant del virus SARS-CoV-2 sobre la base de nanocompostos d'Ag i ions de metalls que afecten el desenvolupament de virus i bacteris, per a ser incorporades en els materials d'ús comú que s'utilitzen en diferents sectors de l'hàbitat, de manera que s'alliberen de manera controlada, amb el propòsit de crear espais segurs en els quals es frene el creixement i transmissió de bacteris i virus.

Ceràmica, recobriments per a metall i fusta (vernissos, pintures i sol-gel, principalment de poliuretà i epoxi), així com laminatges impregnats amb resina d'urea-melamina/formaldehid són alguns dels materials als quals es podran afegir aquestes noves substàncies antisèptiques en què se centrarà el projecte.

Els materials obtinguts es podran utilitzar com a revestiment de parets, sòls, lleixes, portes, manovelles de portes, mobiliari de les sales d'interiors, etc., i de tots els elements que s'incorporen en llocs que requerisquen una asèpsia especial: espais públics, recintes comercials, hotels i sectors de la restauració, etc. També podran utilitzar-se en exteriors com a revestiments en façanes o mobiliari d'espais públics.

L'equip investigador de l'Institut de Tecnologia Ceràmica de l'UJI està integrat per María José Orts Tarí, Sergio Mestre Beltrán, Ana Gozalbo Nebot, Vicente Sanz Solana, Adriana Belda Peña i María Dolores Palacios Tejero, de l'Àrea de Nanotecnologia. El seu treball consistirà en el desenvolupament i síntesi dels materials actius i la seua aplicació sobre peces ceràmiques.

El projecte SINVIR, expedient INNEST/2021/19, ha sigut finançat per l'AVI dins del programa de Projectes Estratègics en Cooperació, projecte cofinanciat per la Unió Europea a través del Programa Operatiu del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) de la Comunitat Valenciana 2014-2020, amb un pressupost global de 716.673,54 euros, dels quals 245.830,35 euros corresponen a la universitat pública de Castelló, a través de l'Institut Universitari de Tecnologia Ceràmica, i la resta als altres socis del consorci: l'Institut Tecnològic AIDIMME i les empreses Vernís, S.A. i Liberfusta, S.L.

Logos