El Green Challenge, el repte d'investigació de l'estiu dirigit a joves, repartirà 4.000 euros per a material científic i tecnològic

09/07/2021 | SCP

El Green Challenge és un concurs de vídeos per a Instagram dirigit a joves de la Unió Europea i de qualsevol país mediterrani d'entre 14 i 18 anys. L'activitat, organitzada per la Fundació per al Foment de la Investigació Sanitària i Biomèdica en la Comunitat Valenciana (FISABIO), s'emmarca en la Mediterranean Researchers' Night (MEDNIGHT 2021).

Aquest concurs convida els i les joves a investigar i donar resposta als reptes que investigadores i investigadors del Mediterrani proposen durant l'estiu a través de vídeos que estan disponibles en les xarxes socials i en el canal de YouTube de la MEDNIGHT 2021.

El Green Challenge fomenta les vocacions científiques entre el públic jove, facilita el contacte entre adolescents, científics i científiques, visibilitza el paper de les dones en la ciència i, a més, planteja temes d'actualitat relacionats amb els objectius del Green Deal: geologia i biodiversitat, mar i contaminació, clima i energies netes i vida i salut.

En concret, en el Green Challenge sobre vida i salut, Sandra Fernández Fernández, investigadora de l'Àrea de Seguretat Alimentària de la Fundació Fisabio, repta les persones participants a investigar sobre els riscos que pot causar en la salut el consum excessiu de peixos de mida gran amb un alt contingut en mercuri.

D'altra banda, l'investigador Néstor Nicolás Ruiz, de la Universitat de Múrcia i la Fundació Seneca, anima a conéixer la biodiversitat dels rius secs, coneguts com a «rambles», en la zona de la mar Mediterrània.

Com funciona el concurs?

Les persones que vulguen participar en l'activitat poden fer-ho de manera individual o col·lectivament. A través d'un vídeo d'un màxim de dos minuts, donaran resposta a un dels reptes plantejats pels investigadors i investigadores.

Aqueix vídeo es pujarà a un perfil públic d'Instagram i anirà acompanyat, en la seua descripció, per l'etiqueta de l'àrea a la qual pertany (#MEDNIGHTBiodiversity, #MEDNIGHTPollution, #MEDNIGHTCleanEnergies o #MEDNIGHTLifeHealth) i l'etiqueta al compte de @ mednighteu.

A més, per a poder participar en el concurs, és molt important que l'estudiantat emplene el formulari disponible en la web http://mednight.eu/green-challenge/?lang=es, on han d'indicar el nom del compte en el qual publiquen el seu vídeo i que accepten les bases i termes legals del concurs.

Quant a l'idioma, els vídeos poden gravar-se en qualsevol de les llengües oficials de les entitats que lideren la MEDNIGHT 2021, és a dir, anglès, espanyol, grec i valencià.

Premis per a material científic i tecnològic

El dia 5 de setembre es farà un recompte de «m'agrada» de tots els vídeos publicats amb els quatre hashtags corresponents als reptes. De cadascuna de les àrees temàtiques se seleccionaran els deu vídeos amb més «m'agrada» que passaran a una segona fase en el concurs Green Challenge.

En aqueixa segona fase, la persona investigadora triarà el vídeo que respon millor al repte que havia plantejat. Per tant, hi haurà quatre vídeos guanyadors, un per cada àrea. Cadascun rebrà un premi valorat en 1.000 € per a material científic i tecnològic.

Els vídeos guanyadors es donaran a conèixer en la celebració de la Nit Mediterrània de les Investigadores, el pròxim 24 de setembre, i seran difosos en les xarxes socials i en la web de la MEDNIGHT 2021.

Qui fa possible MEDNIGHT

MEDNIGHT se celebra en el marc de la Nit Europea de les Investigadores (European Researchers’ Night), un projecte de divulgació científica promogut i finançat per la Comissió Europea com a part de les accions Marie Sklodowska-Curie (acord de subvenció núm. 101036107) del programa Horitzó 2020.

El projecte MEDNIGHT, coordinat per l'empresa alacantina El Caleidoscopio, reuneix la participació en consorci de 13 institucions: Fundació per al Foment de la Investigació Sanitària i Biomèdica de la Comunitat Valenciana (FISABIO); Universitat Jaume I (UJI); Universitat de València (UV); Fundació per a la Investigació de l'Hospital Clínic de la Comunitat Valenciana (INCLIVA); Agència Estatal Consell Superior d'Investigacions Científiques (CSIC); Universitat de Múrcia; Universitat d'Alacant (UA); Fundació Museu Didàctic i Interactiu de Ciències de la Vega Baixa del Segura de la Comunitat Valenciana (MUDIC); Universitat Politècnica de Cartagena (UPCT); Fundació SÈNECA-Agència de Ciència i Tecnologia de la Regió de Múrcia; SciCo Grècia i SciCo Xipre.

Bases del concurs ací

Vídeos del Green Challenge