El professor Joaquín Huerta participa en el programa «La aventura del saber»

28/06/2021 | SCP

Joaquín Huerta, professor de Llenguatges i Sistemes Informàtics de l’UJI, ha participat en el programa La aventura del saber (La 2, RTVE) dins de l’espai «La universidad responde».

Joaquín Huerta, professor de Llenguatges i Sistemes Informàtics de l’UJI, ha participat en el programa La aventura del saber (La 2, RTVE) dins de l’espai «La universidad responde», on ha contestat la pregunta: «¿Cómo mejoran nuestra vida las tecnologías geoespaciales?».

L’investigador ha explicat que les tecnologies geoespacials són una combinació d’informàtica, geografia i matemàtiques que ens proporcionen eines per a mapar i modelar la Terra i les activitats humanes. Aquestes tecnologies permeten recopilar, gestionar i analitzar grans volums d’informació que milloren el procés de presa de decisions en camps com la agricultura, les infraestructures o el transport.

Aquestes càpsules informatives de dos minuts de durada responen de forma senzilla qüestions complexes. «La universidad responde» trasllada l’esforç que realitza el personal investigador del col·lectiu científic universitari per fer una recerca connectada amb les necessitats de la societat en les diferents àrees de coneixement. El projecte ha sigut coordinat per la Conferència de Rectors i Rectores de les Universitats Espanyoles.

La universitat pública de Castelló ha participat en el projecte amb més de dues dotzenes de càpsules informatives que tracten temes relacionats amb l’energia, els residus, la traducció, els videojocs, la mediació policial o les identitats nacionals, entre altres.