El Grup Història Social Comparada de la Universitat Jaume I de Castelló s'integra en la xarxa CLACSO

03/06/2021 | SCP

El Comitè Directiu del Consell Llatinoamericà de Ciències Socials (CLACSO) ha acordat, en la reunió celebrada al maig, admetre el Grup de Recerca en Història Social Comparada de la Universitat Jaume I de Castelló en la xarxa CLACSO en la condició d'institució associada, categoria reservada a les institucions de recerca i postgrau radicades fora d'Amèrica Llatina i el Carib.

CLACSO és una institució internacional no-governamental amb estatus associatiu en la UNESCO, creada en 1967. És la major xarxa de ciències socials d'Amèrica Llatina i el Carib i reuneix prop de 800 centres de recerca i postgrau en 51 països d'Amèrica Llatina i altres continents. Entre els seus eixos centrals destaca el combat al racisme, la discriminació ètnica i de gènere.

Els seus objectius són contribuir, des de les aportacions de la recerca acadèmica i del pensament crític, en la promoció de polítiques de desenvolupament sustentables en termes econòmics, socials i ambientals; afavorir la recerca social per a combatre la pobresa i la desigualtat, l'enfortiment dels drets humans i la participació democràtica; ampliar la cooperació i el diàleg acadèmic Sud-Sud i Nord-Sud; donar suport a la formació de xarxes d'investigadors/res i institucions que actuen en l’àmbit de les ciències socials i les humanitats; i intervenir en el debat públic nacional i regional, aportant les perspectives i contribucions de la recerca social basada en resultats.

Història Social Comparada és un grup I+D amb més de vint anys d'existència dedicat a la recerca i la formació de personal investigador. Es caracteritza per la seua projecció internacional, l'interès cap a les qüestions globals, la seua dedicació a la història tant espanyola com d'Amèrica Llatina i el Carib i l'obertura a les contribucions de les ciències socials.

El seu director és el professor José Antonio Piqueras, catedràtic d'Història Contemporània i impulsor de la Càtedra UNESCO d'Esclavituds i Afrodescendència. Història Social Comparada, ara integrada en la xarxa de CLACSO, és des de fa dues dècades una Unitat Associada al CSIC i en diferents convocatòries de la Generalitat Valenciana ha estat reconeguda com a Grup I+D d'excel·lència.