Primer certamen internacional de contes sobre ciència del Mediterrani organitzat per MEDNIGHT

30/06/2021 | SCP

El Museu Didàctic i Interactiu de Ciències de la Vega Baixa del Segura de la Comunitat Valenciana (MUDIC) organitza «Els contes de MEDNIGHT», el primer certament internacional de relats sobre el Mediterrani

Els contes de MEDNIGHT és una activitat inclusiva de la Mediterranean Researchers' Night (MEDNIGHT). Es tracta del primer concurs literari de contes de temàtica científica relacionada amb el Mediterrani.

Les matèries que es proposen són: mar Mediterrània; antropologia i història; contaminació; biodiversitat; dones i ciència; emergència climàtica; geologia; enginyeria; dieta i nutrició; energies renovables; astronomia, i en general, qualsevol temàtica científica o tecnològica, sempre que estiga vinculada amb els països de la conca mediterrània.

L'objectiu és acostar la ciència mediterrània a sectors de la població sovint allunyats de les activitats de divulgació. Així, les obres guanyadores seran representades de manera amena i entretinguda a xiquets hospitalitzats, migrants en centres d'acollida i persones majors en residències. També podran ser representades durant activitats d'observació astronòmica.

Els contes de MEDNIGHT es narraran el 24 de setembre en esdeveniments de la Mediterranean Researchers' Night, en diferents localitats de la Comunitat Valenciana a Espanya, i també a Grècia i Xipre.

Les obres es podran presentar de forma telemàtica, mitjançant formulari disponible en la web de la Nit Mediterrània de les Investigadores (MEDNIGHT).

En la mateixa adreça web estaran disponibles les bases i la formació en línia. El mínim de paraules admeses és de 350 i el màxim de 1.500. Els relats seleccionats també s'editaran en línia i es gestionarà el seu ISBN.

MUDIC ofereix, a més, un curs per a convertir-te en escriptor o escriptora de contes

El Museu Didàctic i Interactiu de Ciències de la Vega Baixa del Segura de la Comunitat Valenciana (MUDIC) ofereix a les persones concursants un curs en línia sobre com elaborar una història de divulgació científica, que consistirà en un taller en línia de redacció de contes.

Monitors, monitores, investigadors i investigadores narraran en hospitals, centres d'acollida d'immigrants i residències de majors els contes de MEDNIGHT per primera vegada, secundats per altres activitats científiques, recreatives i divulgatives.

L'objectiu de MUDIC amb «Els contes de MEDNIGHT» és acostar la ciència mediterrània de manera amena i entretinguda als qui tenen més difícil accedir a aquesta mena d'activitats científiques, i els qui, al seu torn, han patit un major impacte per la pandèmia de SARS-CoV-2. És una activitat inclusiva, amb l'objectiu de fer arribar la ciència a tota la societat.

La Subdirecció General de Formació del Professorat de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana col·labora en la difusió d'aquesta iniciativa.

Bases del concurs ací (enllaç a la web).

Qui fa possible MEDNIGHT

MEDNIGHT se celebra en el marc de la Nit Europea de les Investigadores (European Researchers' Night), un projecte de divulgació científica promogut i finançat per la Comissió Europea com a part de les accions Marie Sklodowska-Curie (acord de subvenció núm. 101036107) del programa Horitzó 2020.

El projecte MEDNIGHT, coordinat per l'empresa alacantina El Caleidoscopio, reuneix la participació en consorci de tretze institucions: Fundació per al Foment de la Investigació Sanitària i Biomèdica de la Comunitat Valenciana (FISABIO); Universitat Jaume I (UJI); Universitat de València (UV); Fundació per a la Investigació de l'Hospital Clínic de la Comunitat Valenciana (INCLIVA); Agència Estatal del Consell Superior d'Investigacions Científiques (CSIC); Universitat de Múrcia; Universitat d'Alacant (UA); Fundació Museu Didàctic i Interactiu de Ciències de la Vega Baixa del Segura de la Comunitat Valenciana (MUDIC); Universitat Politècnica de Cartagena (UPCT); Fundació SÈNECA-Agència de Ciència i Tecnologia de la Regió de Múrcia; Epistimi Epikoinonia i SiCo Cyprus.