Firujiciència estrena nova web i ultima la trobada virtual del 13 de maig de 2021

13/04/2021 | SCP

La fira de la ciència de la Universitat Jaume I de Castelló Firujiciència s’adapta a l’actual situació i posa en marxa una edició en format virtual. La trobada dirigida a preuniversitaris (des d’infantil a batxillerat, formació professional i ensenyament permanent d’adults), universitaris (de grau a màster, i també la Universitat per a Majors), i personal investigador (en formació i sènior) es realitzarà en obert dijous 13 de maig de 2021.

El comitè organitzador, coordinat pel professor Lluís Martínez, responsable del Projecte de Cultura Científica i Ciència Ciutadana del Vicerectorat d’Investigació i Transferència, ha creat una nova web (www.firujiciencia.uji.es) on s’allotjaran els vídeos amb els tallers, els experiments i les demostracions de ciència dels centres participants, els quals disposen fins al dimecres 14 d’abril per a realitzar la preinscripció de la seua activitat. En el web es poden trobar recomanacions de com fer els vídeos.

Durant la jornada de dijous 13 de maig es faran públics tots els vídeos rebuts en la web, així com en les xarxes socials universitàries, i es podrà fer una visita virtual al campus del Riu Sec. La nova pàgina ofereix recursos inspiradors com els vídeos de La Maleta de la Ciència d’Enric Ramiro, el joc L’auca de les científiques del Mare Nostrum, l’exposició Ellas tienen la fórmula que es pot visitar actualment a l’Àgora o els vídeos d’Experimenta UJI d’anteriors edicions de Firujiciència de la Unitat de Cultura Científica i de la Innovació. També, el nou web posa a l’abast de tot el públic el recull de llibres i recursos electrònics que la biblioteca de la Universitat Jaume I realitza habitualment per a Firujiciència.

Firujciència 2021 serà de nou una atractiva oportunitat de divulgació a tot tipus de públic, amb un focus molt important en estudiantat de primària i secundària, i un punt de trobada on mostrar i trobar l’entusiasme per la ciència, i compartir experiments, descobertes i vivències d’aprenentatge. En el nou web es pot trobar també informació sobre la fira des de l’edició de 2015, inclosa la de l’any 2020 que no es va poder celebrar.