L'UJI participa en un vídeo educatiu que promou la vacunació

10/03/2021 | SCP

L'acció s'emmarca en la campanya «Confie en la vacuna» llançada recentment pel CDMF i ha sigut produïda pel LAbI.

El Laboratori de Química Teòrica i Computacional (QTC) de la Universitat Jaume I de Castelló, dirigit pel professor Juan Andrés Bort, ha participat en la promoció d'un vídeo educatiu realitzat pel Centre de Desenvolupament de Materials Funcionals (CDMF) i el Laboratori d'Interactivitat Oberta de la Universitat Federal de São Carlos (LAbI - UFSCar) que defensa la seguretat de les vacunes i la importància de la vacunació per a afrontar la pandèmia causada pel virus de la COVID-19.

La producció, d'uns dos minuts de durada, forma part de les accions de la campanya «Confie en la vacuna» llançada recentment pel CDMF. Aquest centre ha desenvolupat des de l'inici de la pandèmia, en col·laboració amb altres centres com l'UJI, diverses recerques que han donat lloc a productes innovadors per a prevenir els contagis per SARS-CoV-2.

Des de fa més de trenta anys, la col·laboració entre el LQTC de l'UJI i el CDMF ha permès obtenir nous materials i tecnologies i publicar més de 80 articles sobre semiconductors en les revistes més prestigioses de química, física, ciència de materials i nanotecnologia.

També ha donat lloc a la creació d'empreses de base tecnològica, com Nanox, fundada per Gustavo Simoes i Guilherme Tremiliosi, alumnes de doctorat del professor Elson Longo, director del CDMF, i del professor Juan Andrés, director del Laboratori de QTC de l'UJI.

El vídeo ja s'ha fet públic en xarxes socials com Facebook, Instagram, Twitter i LinkedIn en els perfils del CDMF i el LAbI. A més, s'ha produït un format de menor resolució per a compartir a través de WhatsApp.

El CDMF és un dels Centres de Recerca, Innovació i Difusió (CEPIDS) secundats per la Fundació de Suport a la Investigació de São Paulo (FAPESP), i també rep inversió del Consell Nacional de Desenvolupament Científic i Tecnològic (CNPq) de l'Institut Nacional de Ciència i Tecnologia de Materials en Nanotecnologia (INCTMN).

El Laboratori d'Interactivitat Oberta per a la Difusió del Coneixement Científic i Tecnològic (LAbI), vinculat a la Universitat Federal de São Carlos (UFSCar), té com a objectiu la pràctica de la divulgació científica basada en la interactivitat en les relacions entre ciència, art i tecnologia.