El professor Frederic Chaume rep el premi Jan Ivarsson's Award

25/01/2021 | SCP

L'Associació ESIST (European Association for Studies in Screen Translation) ha guardonat el professor de la Universitat Jaume I de Castelló Frederic Chaume amb el prestigiós premi Jan Ivarsson's Award que aquesta associació atorga a professorat, personal investigador i professionals pels seus valuosos serveis en l’àmbit de la traducció i localització de continguts audiovisuals al llarg de la seua vida acadèmica o professional.

En una cerimònia virtual celebrada a finals de l’any passat, el professor Chaume va rebre el Jan Ivarsson's Award pel seu compromís entusiasta per promoure la investigació i la docència de la traducció audiovisual, així com per visibilitzar aquesta pràctica en l’àmbit acadèmic i professional, pels treballs d'investigació i tesis doctorals dirigits i pel seu suport continu als professionals del sector.

El professor Chaume va encetar la docència de la traducció audiovisual l'any 1991 (en el nivell de postgrau) i 1994 (en el nivell de grau) a la Universitat Jaume I. Ha dirigit 20 tesis doctorals sobre aquest tema i és director del grup d'investigació TRAMA, des del qual aposta per la transferència del coneixement al sector industrial de la localització de continguts audiovisuals. Frederic Chaume participa de manera habitual en la docència de sis màsters nacionals i internacionals. Ha donat classe de traducció audiovisual i ha dictat conferències i seminaris en una vintena de països d'Europa, Amèrica i Àfrica i és professor honorari en la University College London, Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas i Universidad Ricardo Palma.

Aquest premi se suma a altres distincions rebudes al llarg de la seua carrera professional, com ara el Premi de la Crítica de l'Institut Interuniversitari de Filologia Valenciana (2004), Premi Berlanga de l'Associació d'Empreses de Sonorització i Doblatge de la Comunitat Valenciana (2010) i el Premi Xènia Martínez de l'Associació de Traducció i Adaptació Audiovisual d'Espanya (2016).

Web dels premis: https://www.esist.org/jan-ivarsson-award/