Setembre

Setembre
Recurs d'imatge 24-agencia-estatal-investigacio index

24 projectes de I+D+i

El finançament permet també formalitzar 10 contractes de personal investigador en formació.

Recurs d'imatge plantes-estres-climatic index

L'UJI fixa les bases per a nous cultius més resistents a estressos climàtics combinats

Una investigació sobre millora genètica del Grup d'Ecofisiologia i Biotecnologia esbrina els mecanismes essencials per a obtenir plantes d'interès agronòmic amb una capacitat major per a fer front a altes temperatures, irradiació solar elevada, sequera o contaminació

Recurs d'imatge universidad-responde-ingres index

«¿Se suelen reciclar el cien por cien de los residus sólidos urbanos?»

Antonio Gallardo, investigador del grup INGRES-Enginyeria de Residus de l’UJI, ha participat en el programa La aventura del saber (La 2, RTVE) dins de l’espai «La universidad responde».

Recurs d'imatge segell-HRS4R index

Segell d’excel·lència HRS4R

La Comissió Europea ha atorgat a la Universitat Jaume I el segell HRS4R d’excel·lència de recursos humans en investigació que avala l’adhesió per part de l’UJI al contingut de la Carta Europea del Personal Investigador i al Codi de Conducta per a la Contractació de Personal Investigador.

Recurs d'imatge conferencia-pobil index

Robots assistents

L’investigador castellonenc ha assegurat que encara requereixen una millora en les seues habilitats de manipulació.

Recurs d'imatge guardo-automatitzacio-industrial index

Guardó automatització industrial

Óscar Miguel i Julio Romero han col·laborat amb Alois Zoitl i Bianca Wiesmayr de la Universidad Johannes Kepler de Linz.

Recurs d'imatge article-victor-flors index

Anàlisi d'interaccions planta-microorganisme-artròpode

La revista «Trends in Plant Science», una de les més prestigioses de l'àmbit de la biologia de plantes, ha publicat un article realitzat per investigadors del consorci COST «CAMo Interactions», entre els quals hi ha Víctor Flors, del grup de Senyalització Cel·lular i Integració Metabòlica (MICS) de la Universitat Jaume I.

Recurs d'imatge nova-web-pc4 index

Divulgació científica

Ha publicat una nova pàgina web del projecte de Cultura Científica i Ciència Ciutadana (PC4) i ha fet una crida al personal investigador per a participar en la divulgació científica.

Recurs d'imatge estudi-capdavanter-covid-19 index

Treball de recerca capdavanter

L’estudi va ser publicat al juny per un equip de recerca internacional integrat pel CDMF, l'Institut de Ciències Biomèdiques de la Universitat de São Paulo, l'empresa Nanox Tecnologia i l'UJI.

Recurs d'imatge parc-solar-fotovoltaic index

L’UJI licita per 120.000 euros un nou parc solar fotovoltaic

La instal·lació, integrada en l’estratègia per fer front a l’emergència climàtica, cobrirà el 56% de la demanda energètica de dos edificis i de les pistes esportives adjacents

Recurs d'imatge opinio-vicente-castello-vacuna index

Una vacuna econòmica per a Europa

La resposta de la UE a la crisi de la pandèmia ha estat realitzada en clau federal i no confederal i transmet una imatge d'unitat i fortalesa.

Recurs d'imatge estudi-rampes-marato index

Evitar rampes amb entrenament de força

És la primera investigació que verifica, en proves de marató, la vinculació de les rampes amb el mal muscular patit durant la carrera i no amb la deshidratació.

Recurs d'imatge estudio-com-passion index

Compassió i benestar psicològic

Les dades permetran plantejar estratègies i intervencions per a la millora de l'estat psicològic d'aquest col·lectiu.

Recurs d'imatge videojocs-emergencia-climatica index

Videojocs i emergència climàtica

Nou grups s’incorporen al Living Lab Planeta Debug des d’on es fomenten accions científiques, artístiques i educatives per a impulsar innovació, canvis socials i crear consciència per la sostenibilitat i la salut

Recurs d'imatge algoritmos-cerebro-masculino-femenino index