L’UJI llança un torneig de videojocs contra el canvi climàtic amb motiu del Dia Mundial del Medi Ambient El Living Lab Planeta Debug atorgarà una consola Playstation 4, un monitor gaming de 27 polzades i uns auriculars gaming als guanyadors

04/06/2020 | SCP

El Living Lab Planeta Debug de la Universitat Jaume I (UJI), amb el cofinançament Fundació Daniel i Nina Carasso, posa en marxa el primer torneig de videojocs contra el canvi climàtic demà amb motiu de la celebració del Dia Mundial del Medi Ambient. El concurs estarà actiu una setmana, fins el pròxim 11 de juny, i s’atorgaran tres premis: una consola Playstation 4, un monitor gamingde 27 polzades i uns auriculars gaming.

El torneig de videojocs Planeta Debug ha estat una activitat planificada pel Living Lab de l’UJI sobre videojocs, canvi climàtic i art en l’àmbit digital tenint en compte els nous condicionaments d’interacció social exigits per la pandèmia causada per la COVID-19.Les bases es poden trobar al web http://planetadebug.uji.es. Està obert a tots els públics, però cal la inscripció mitjançant un formulari.

«Aquest torneig-concurs vol animar a jugar als interessants videojocs que ha dissenyat l’alumnat del Grau de Disseny i Desenvolupament de Videojocs, impartit a l’Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals (ESTCE), juntament als grups d’investigació de l’UJI. La millor forma de gaudir d’aquests originals jocs és jugant-los i, sobretot, també ens interessa molt com a investigadors en la matèria, conèixer les impressions dels jugadors sobre aquesta experiència», argumenta el professor Emilio Sáez, investigador principal del Living Lab Planeta Debug i membre del grup de recerca ITACA del Departament de Ciències de la Comunicació.

VIDEOJOCS MR. COATING, LAST SUNLIGHT I MISSION OZONE

El principal objectiu d’aquest torneig és promoure la participació de la ciutadania en el Living Lab mitjançant el joc a tres dels nou videojocs creats amb la línia de treball Good Game i, alhora, conèixer la seua opinió sobre les propostes.

A través de l’activitat Good Game, desenvolupada de setembre de 2019 a gener de 2020, grups d’investigació de l’UJI han inspirat l’estudiantat de tercer curs del Grau de Disseny i Desenvolupament de Videojocs per a la creació de jocs sobre temes de clima, sostenibilitat i salut. Concretament, el concurs planteja al públic jugar a Mr. Coating, Last Sunglight i Mission Ozone, videojocs inspirats, respectivament, per l’activitat científica del Grup de Tecnologia, Qualitat i Sostenibilitat en l’Edificació (TECASOS), amb la participació de Lucia Reig, María José Ruá i Àngel Pitarch-; el Grup Melanogén, dirigit per Conrado Martínez,  i el Grup de Fluids Multifàsics, coordinat per Leonor Hernández.

En segon lloc, aquest torneig pretén fomentar el coneixement sobre el canvi climàtic, la investigació científica desenvolupada als laboratoris de l’UJI en sostenibilitat i contribuir a la consciència ciutadana sobre aquestes matèries. Quant als membres del jurat, està integrat pels professors de l’UJI Emilio Sáez, Maria Josep Picó, Miguel Chover, Diego Díaz i Antonio Morales.

El Living Lab Planeta Debug, sorgit amb el suport del Programa Art Ciutadà de la convocatòria Composar sabers per comprendre els desafiaments contemporanis de la Fundació Carasso, també ha adaptat a les condicions de la pandèmia per coronavirus altres propostes, com ara la formació en disseny de videojocs i canvi climàtic dirigida a professorat d’Educació Primària i Secundària, amb la col·laboració del Cefire Artisticoexpressiu de la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana. Aquesta activitat s’ha hagut de passar de format presencial a en línia. Per la seua banda, la convocatòria de residències de producció als laboratoris de l’UJI dirigides a artistes també es va demorar, tot i que ja està activa.

SOBRE LA FUNDACIÓ DANIEL I NINA CARASSO

Creada en 2010, en honor a Daniel Carasso, fundador de Danone, i la seua esposa Nina, la Fundació Daniel i Nina Carasso desenvolupa la seua activitat a França i Espanya. El seu treball consisteix en acollir, donar suport, acompanyar i connectar a les persones que s'atreveixen a mirar i a construir el món de forma diferent en les seues dues línies de treball: l'Alimentació Sostenible i l'Art Ciutadà. La Fundació Daniel i Nina Carasso és una fundació Grant Maker (exclusivament finançadora d'iniciatives d'interès general), de patrimoni familiar, afiliada a la Fondation de France. És independent de qualsevol societat mercantil.

Més informació: http://planetadebug.uji.es