RUVID elegeix Jesús Lancis com a nou president de l'Associació

30/06/2020 | SCP

L'Assemblea General de la Xarxa d'Universitats Valencianes per al foment de la Investigació, el Desenvolupament i la Innovació (RUVID) ha renovat els càrrecs de la seua Comissió Executiva per als pròxims dos anys. Jesús Lancis, vicerector d'Investigació i Transferència de la Universitat Jaume I, ha pres el relleu de l'anterior president José E. Capilla, vicerector d'Investigació, Innovació i Transferència de la Universitat Politècnica de València.

Per part seua, M. Dolores Real, vicerectora d'Innovació i Transferència de la Universitat de València, serà la nova vicepresidenta de RUVID, i Ismael Rodrigo, director de l'Oficina de Cooperació en Investigació i Desenvolupament Tecnològic de la Universitat Jaume I, exercirà com a secretari.

Lancis assumeix el mandat en ple procés de reformulació de les dinàmiques de treball de l'Associació per a adaptar-les a l'escenari post-COVID-19. En aquest sentit, gran part de l'activitat de RUVID enfocada tradicionalment al desenvolupament d'accions presencials de networking, formatives i de divulgació, es continuarà adaptant en els pròxims mesos per a mantenir la seua continuïtat amb formats no presencials.

La nova presidència de RUVID mantindrà les línies de treball de períodes anteriors, donant especial rellevància a la interlocució amb les administracions i altres agents del Sistema d'R+D+i per a millorar les condicions en les quals es desenvolupa l'activitat científica i investigadora en el Sistema Universitari Valencià. Al mateix temps, es mantindran totes aquelles activitats encaminades a realitzar un seguiment i posada en comú d'aspectes relacionats amb polítiques d'R+D+i implementades per les administracions i per les mateixes universitats.

Sobre RUVID
RUVID es va crear en 2001 i, actualment, es compon de les cinc universitats públiques i dues privades de la Comunitat Valenciana. La finalitat de RUVID és fomentar la investigació científica, el desenvolupament tecnològic i la innovació en totes les àrees de coneixement. Així mateix, amb l'objectiu d'enfortir el paper de les universitats associades com a agents del Sistema de Ciència i Tecnologia, RUVID promou línies de cooperació i es constitueix com a veu única davant les administracions públiques i altres agents del sistema.

Més informació de RUVID

Sobre Jesús Lancis
Catedràtic d'Òptica en el Departament de Física de la Universitat Jaume I. La seua labor investigadora està centrada en el camp de la fotònica. Investigador del Grup d'Investigació en Òptica, és coautor de més de 150 articles científics en revistes internacionals, i ha dirigit nombrosos projectes d'investigació finançats per organismes públics. Quant a la gestió universitària, ha sigut director de departament, membre del Claustre i va liderar el projecte de creació de l'Escola de Doctorat, de la qual va ser director. En l'actualitat és vicerector d'Investigació i Transferència.