Hydrens desenvolupa una innovadora solució per a avaluar i millorar la qualitat dels espais tancats enfront del contagi de la COVID-19

27/07/2020 | SCP

El període actual cap a la nova normalitat és sens dubte un moment clau, en el qual resulta imprescindible l'adopció de mesures preventives que eviten possibles rebrots. Conscients d'això, Hydrens -la consultora de FACSA experta en simulació computacional de fluids (CFD)- i el Grup de Fluids Multifàsics de la Universitat Jaume I de Castelló (UJI) han dissenyat una innovadora solució que permet avaluar i millorar la qualitat dels espais tancats, amb el principal objectiu de mitigar el contagi per COVID-19.

En concret, el nou model permet realitzar una recreació en 3D del comportament dels principals mecanismes de contagi per SARS-CoV-2 en llocs tancats: la transmissió per l'aire de microgotes i la via oral mitjançant exhalació de partícules o gotes portadores del virus. D'aquesta manera, «la solució reprodueix la forma de propagació i els moviments de les microgotes exhalades de xicoteta grandària», explica Javier Climent, CEO d'Hydrens.

Les microgotes, continua Climent, «poden viatjar més de dos metres (la distància física de seguretat) i el seu moviment queda controlat pels corrents d'aire existents en espais tancats». Espais com ara restaurants, hotels, mitjans de transport, estacions de metro o museus que compten majoritàriament amb sistemes de ventilació, la qual cosa, segons ha indicat Climent, «contribueix a la dispersió d'aquestes microgotes».

Amb tot això, la solució permet analitzar, adaptar i millorar el disseny i funcionament dels sistemes de ventilació i desinfecció dels establiments i espais públics de gran afluència, així com avaluar l'eficàcia d'elements separadors com ara mampares de metacrilat o policarbonat, utilitzades de manera habitual com a mesura de prevenció enfront de la  COVID-19. D'aquesta manera, la solució ajudarà a determinar, entre altres coses, la millor ubicació dels sistemes de desinfecció segons la seua tipologia, així com de les mampares de separació, i a modificar els corrents de ventilació per a garantir la qualitat i seguretat de l'espai.

Sobre Hydrens

Hydrodynamic and Environmental Services (Hydrens) és una nova unitat de negoci de FACSA que té com a objectiu oferir solucions tecnològiques innovadores basades en la millora del comportament dels fluids per a augmentar el rendiment dels processos.

En formen part exalumnes de la Universitat Jaume I vinculats al Grup de Fluids Multifàsics i és un bon exemple de la col·laboració entre el món acadèmic i l'empresarial, que inclou també la participació en el Departament d'I+D de FACSA.

Més informació: www.hydrens.com