El professor de l’UJI Andreu Casero guanya el premi SCImago-El Profesional de la Información en la modalitat de comunicació

08/05/2020 | SCP

El catedràtic de Periodisme de la Universitat Jaume I de Castelló, Andreu Casero Ripollés, ha guanyat el Premi SCImago-El Profesional de la Información al millor article en la categoria de Comunicació que atorga aquesta organització anualment al millor treball dels últims cinc anys publicat en aquesta prestigiosa revista de l’àmbit de la comunicació, informació, indicadors, biblioteques i tecnologies de la informació fundada en 1992 i indexada en Journal Citations Report (JCR).

L’article guardonat, «Producing political content for web 2.0: empowering citizens and vulnerable populations», publicat en 2017 en El Profesional de la Información, està entre el 3% més citat de la seua categoria en l’àmbit mundial dins de Web of Science l'any 2017, segons InCites. Aborda la incidència de l’educació, els ingressos econòmics i la freqüència d’ús de les tecnologies digitals en la capacitat de la ciutadania a l’hora de produir continguts polítics en els mitjans socials i com aquests provoquen l’aparició de desigualtats. Els resultats revelen que la creació de continguts polítics depèn de l'educació i la intensitat d'ús de les xarxes digitals, encara que no tant del nivell d'ingressos. Aquestes dades realitzen una aportació significativa i nova al coneixement dels factors que determinen la desigualtat digital.

Andreu Casero Ripollés és catedràtic de Periodisme al Departament de Ciències de la Comunicació de l’UJI, director del grup de recerca Periodisme, Comunicació i Poder i degà de la Facultat de Ciències Humanes i Socials. És llicenciat per la Universitat Autònoma de Barcelona i doctor per la Universitat Pompeu Fabra, alhora que membre de l’Institut d’Estudis Catalans. Ha sigut investigador visitant en les universitats de Columbia (EUA) i Westminster (el Regne Unit), entre altres. Treballa sobre les transformacions de la comunicació política i del periodisme digital. Ha publicat en revistes com ara Information, Communication & Society, International Journal of Press/Politics, American Behavioral Scientist o International Journal of Communication.

El jurat de la cinquena edició del premi SCImago-El Profesional de la Información ha estat format per 52 experts i expertes que, a més, van atorgar el premi en la categoria d’Informació i Documentació a l’article «Social sciences and humanities research data and metadata: a perspective from thematic data repositories» de Nancy Diana Gómez, Eva Méndez i Tony Hernández Pérez. Els guardons seran lliurats en maig de 2021 en el marc de l’onzena Conferència Internacional sobre Revistes de Ciències Socials i Humanitats que tindrà lloc a Lleó.