La Càtedra Reciplasa de l’UJI anima l’estudiantat preuniversitari a presentar treballs sobre la gestió dels residus sòlids urbans i el seu impacte ambiental

10/03/2020 | SCP

La Càtedra Reciplasa de Gestió de Residus Urbans de la Universitat Jaume I de Castelló anima l’estudiantat preuniversitari a presentar els seus treballs en la tercera edició del concurs «Què fem amb el fem?», organitzat per la càtedra amb la col·laboració del Seminari d’Educació Ambiental amb el propòsit de fomentar en els centres d'ensenyament mitjà una major conscienciació sobre la gestió responsable dels residus urbans.

Què fem amb el fem? és un concurs en què es pot participar amb maquetes, vídeos o relats que pretén desenvolupar la creativitat i l’expressió de coneixements científics, matemàtics i tecnològics, mitjançant diferents llenguatges artístics per tal de fomentar una ciutadania críticament activa i responsable per avançar cap a un model de societat més sostenible.

Està adreçat a tots els nivells educatius: infantil, primària, secundària i educació especial als quals se’ls convida a reflexionar per a prendre consciència sobre la importància que té la gestió dels residus sòlids urbans en la nostra societat. Alguns dels temes proposats són l’economia circular, la recollida selectiva, l’impacte dels residus, la tecnologia de residus o la seua valorització com a recurs, i aspectes al voltant de les «4R»: reduir, reciclar, reutilitzar i recuperar.

Els treballs, que poden presentar-se en valencià, castellà o anglès, cal enviar-los juntament amb el formulari d’inscripció que hi ha a la pàgina de la càtedra, al correu electrònic catedrareciplasa@uji.es fins al 4 de maig de 2020 (encara que caldrà haver fet la inscripció abans del 4 d’abril). Els premis es lliuraran durant el mes de juny a la universitat pública de Castelló.

Alguns dels objectius del concurs són reduir la quantitat de residus del nostre entorn; Millorar la recollida selectiva de residus sòlids en origen i entendre el seu impacte sobre la comunitat o reforçar conscienciació en edats educatives primerenques.

Més informació:  http://catedrareciplasa.uji.es