Març

Març
Recurs d'imatge premi-investigacio-etnologica index

Premi Investigació Etnològica

El treball d’investigació guanyador en aquesta edició de 2020 duu per títol «Aprenem del passat, eduquem el futur» dels professors Sergi Selma i Reis Lloría.

Recurs d'imatge llibre-illes-columbretes index

«Islas Columbretes. Treinta años después»

Dos dels autors han subratllat la importància de «transmetre a la ciutadania la tasca científica que es realitza en els espais naturals protegits perquè es valore la repercussió de la seua conservació i se siga conscient de la necessitat d’invertir en el seu estudi i protecció».

Recurs d'imatge llibre-flow-chemistry index

«Química en flux»

Els catedràtics de Química Orgànica Eduardo García-Verdugo i Santiago V. Luis Lafuente han coordinat una publicació de la Royal Society of Chemistry.

Recurs d'imatge tallers-cac-connecta-ciencia index

Connecta amb la ciència

Aquesta activitat dirigida a estudiants de secundària s'emmarca en el conveni de col·laboració entre la Ciutat de les Arts i les Ciències i l'UJI.

Recurs d'imatge prototip-Argentina index

Seguretat escalfadors gas

El prototip desenvolupat pel CDMF i l'UJI té un sistema compost per un sensor de monòxid de carboni i una clau de tall de gas.

Recurs d'imatge que-fem-amb-el-fem index

Què fem amb el fem?

La inscripció al concurs està oberta fins el 4 d'abril, però els treballs es podran presentar fins al 4 de maig de 2020.

Recurs d'imatge videojocs_planetadebug_accesobert index

L’UJI posa en accés obert els videojocs Planeta Debug contra el canvi climàtic

El Living Lab de l'UJI, amb el suport de la Fundació Carasso, ha creat un espai web per a poder aconseguir de forma gratuïta els primers jocs dissenyats per l’estudiantat en col·laboració amb grups d’investigació.

Recurs d'imatge h2020-materials-dispositius-mobils index

DROP-IT: materials per a dispositius portables

S'investigaran materials més eficients i menys tòxics amb l’objectiu d’aconseguir materials per a dispositius electrònics que es puguen imprimir en teixits.

Recurs d'imatge opinio-rafa-ballester index

Aprofitem el COVID-19 per a millorar com a societat

Rafael Ballester, degà de la Facultat de Ciències de la Salut de l'UJI.

Recurs d'imatge estudis-depresio-infantil-adolescents index

Beneficis psicoteràpia

L'estudi, publicat en la revista científica JAMA Psychiatry, ha comptat amb la participació de la professora de l'UJI i investigadora del LabPsiTec Soledad Quero.

Recurs d'imatge opinio-coronavirus index

Com vencerem el coronavirus

Article d'opinió de Ferran Martinez-Garcia, catedràtic de Biologia Cel·lular, Unitat Predepartamental de Medicina, Universitat Jaume I.

Recurs d'imatge 2020-larcher index

LArcHer: art rupestre llevantí

El projecte vol ser capdavanter a entendre l’art rupestre llevantí a través del registre i anàlisi amb tecnologies 3D digitals, sistemes de gestió i emmagatzematge de dades, SIG, o anàlisis fisicoquímiques de pigments.

Vocabulari científic: violència de gènere

Juncal Caballero, coordinadora del Màster en Investigació Aplicada en Estudis Feministes, de Gènere i Ciutadania, descriu el concepte de «violència de gènere».

Vocabulari científic: androcentrisme

Sonia Reverter, coordinadora de l’Institut Universitari d’Estudis Feministes i de Gènere «Purificación Escribano», descriu el concepte d’«androcentrisme».

Vocabulari científic: masclisme

Sonia Reverter, coordinadora de l’Institut Universitari d’Estudis Feministes i de Gènere «Purificación Escribano», descriu el concepte de «masclisme».

Vocabulari científic: sexisme

Antonio López Amores, de l’Institut Universitari d’Estudis Feministes i de Gènere «Purificación Escribano», descriu el concepte de «sexisme».

Vocabulari científic: sororidad

Dora Sales, de l’Institut Universitari d’Estudis Feministes i de Gènere «Purificación Escribano», descriu el concepte de «sororitat».

Vocabulari científic: patriarcat

Dora Sales, de l’Institut Universitari d’Estudis Feministes i de Gènere «Purificación Escribano», descriu el concepte de «patriarcat».

Vocabulari científic: hipogalactia

Víctor M. González, director del grup d’investigació Infermeria de la Universitat Jaume I, descriu el concepte d’«hipogalactia».

Recurs d'imatge emojis-8M index

De caritas alegres a instrument per a l'activisme: què ens ensenyen els emojis d'esdeveniments massius com el 8M

Agnese Sampietro (Universitat Jaume I), Dafne Calvo (Universidad de Valladolid) i Eva Campos (Universidad de Valladolid)