El consorci del projecte europeu H2020 UncorrelaTEd celebra la primera reunió a l’UJI

22/01/2020 | SCP

L’equip investigador del projecte europeu H2020 «Solid-liquid thermoelectric systems with uncorrelated properties» (UncorrelaTEd), coordinat pel Grup de Polímers i Materials Avançats de l'UJI, ha mantingut a la Universitat Jaume I de Castelló la primera reunió del consorci. Aquest projecte té com a principal objectiu aconseguir dispositius termoelèctrics capaços de convertir directament calor en electricitat de manera molt més eficient. Aquesta tecnologia es pot fer servir per a generar energia aprofitant calor residual de vehicles, entorns industrials i el cos humà, entre altres.

En la reunió s’han estudiat els primers passos de la recerca i altres aspectes del projecte que ha començat aquest mes i finalitzarà en desembre de 2023. A banda de l'equip de treball de l'UJI, liderat pel doctor Jorge García Cañadas del Departament d’Enginyeria de Sistemes Industrials i Disseny, al consorci també hi participen, i han assistit a la reunió, la Fundació Institut de Recerca de l’Energia de Catalunya (IREC); el grup de materials de la universitat sueca Kungliga Tekniska Hoergskolan (KTH); la University of Warwick de Regne Unit; i dues empreses: Intenanomat, del Parc Tecnològic de la Universitat de València; i la francesa Solvionic.