La revista ChemPlusChem destaca un article sobre fotoluminescència de l’UJI entre els més citats en 2016

17/01/2020 | SCP

L’article «Fotoluminescència i propietats fotocatalítiques dels microcristalls d’Ag3PO4: una recerca experimental i teòrica» firmat per un equip internacional d’investigadors i investigadores de l’UJI, la Universitat Federal de Saõ Carlos i la Universitat Estatal Paulista al Brasil es troba entre els 20 articles més citats publicats en ChemPlusChem en 2016.

La investigació desenvolupada explica com el fosfat de plata (Ag3PO4) va mostrar unes excel·lents propietats fotocatalítiques després de caracteritzar-lo mitjançant l’ús d’una combinació de càlculs teòrics i tècniques experimentals com l’espectroscòpia de raigs X amb refinaments Rietveld, l’espectroscòpia d’UV-Vis i Raman, microscòpia electrònica i fotoluminescència.

El treball va comptar amb la participació del catedràtic Juan Andrés Bort i la doctora Lourdes Gracia, del Departament de Química Física i Analítica de l’UJI; Elson Longo de l’Institut Nacional de Ciència i Tecnologia dels Materials en Nanotecnologia (INCTMN-UNESP) de la Universitat Estatal Paulista; i Gleice Botelho i Leandro S. Matos de l’Institut Nacional de Ciència i Tecnologia dels Materials en Nanotecnologia (INCTMN-UFSCar) de la Universitat Federal de Saõ Carlos.

ChemPlusChem es va llançar en 2012 com una revista multidisciplinària  germana de Chemistry-A European Journal. És una publicació general de química que inclou el més destacat en investigació multidisciplinària centrada en la química, amb un èmfasi especial en articles que inclouen dos subàmbits de la química, o un de química i d'una altra disciplina.

Article: http://cdmf.org.br/wp-content/uploads/2019/06/Photoluminescence-and-Photocatalytic-Properties-of-Ag3PO4-Microcrystals-An-Experimental-and-Theoretical-Investigation.pdf