Una tesi de l’UJI desvetlla nova informació dels mecanismes d’operació de les cèl·lules solars de perovskita

19/09/2019 | SCP

La tesi «Device Modeling of Perovskite Solar Cells using Small Perturbation Methods», defensada per Sandheep Ravishankar, ha suposat la culminació d'un treball d'investigació excel·lent amb informació excepcional sobre l’espectroscòpia d’impedància i l'IMPS (espectroscòpia de foto corrent modulada en intensitat) de les cèl·lules solars de perovskita, que ha desvetllat noves dades sobre les formes d’operar d’aquests dispositius.

La tesi doctoral defensada durant aquesta setmana per l’investigador Sandheep Ravishankar ha estat dirigida pel catedràtic Juan Bisquert, director de l’Institut de Materials Avançats de la Universitat Jaume I de Castelló, i ha obtingut la qualificació d’excel·lent cum laude.

Es tracta d’una tesi doctoral innovadora que s’emmarca en la línia d’investigació de les cèl·lules solars de perovskita. En aquest sentit, l'investigador ha obtingut informació excepcional sobre l’espectroscòpia d’impedància i l'IMPS que han proporcionat una nova base de comprensió dels mecanismes d'operació d'aquest dispositiu fotovoltaic.

El tribunal que ha avaluat la tesi doctoral estava presidit pel doctor Pablo Pérez Boix de la Universitat de València, juntament amb el doctor Matthew John Carnie de la Swansea University i el doctor Simon Züfle de la Zurich University of Applied Science.