17/07/2019 | SCP

Els vicedegans dels graus de Magisteri d’Educació Infantil i Primària, Jorge Martí i Jesús Gil, respectivament, de la Universitat Jaume I (UJI) s’han reunit amb el director general de l’empresa de gestió ambiental del Grupo Gimeno, Fobesa, Juan Pablo Mateo, per explorar línies de col·laboració en l’àmbit de l’educació ambiental. En la trobada, celebrada a la Facultat de Ciències Humanes i Socials, també han participat el responsable del Projecte de Cultura Científica i Ciència Ciutadana de l’UJI, Lluís Martínez, i el professor Sergi Selma, en representació del Departament de Pedagogia i Didàctica de les Ciències Socials.

El director general de Fobesa, Juan Pablo Mateo, ha manifestat l’interès de l’empresa en posar a disposició de l’àmbit acadèmic de l’UJI el seu nou projecte d’educació ambiental «La vida de les coses», centrat en el reciclatge de residus alhora que aborda temes diversos vinculats amb la sostenibilitat com ara el canvi climàtic, l’economia circular, l’impacte de la contaminació o la preservació dels recursos naturals.

«Aquesta iniciativa parteix del nostre compromís per contribuir a augmentar la consciència ciutadana en la protecció el medi ambient, a més a més, forma part de la nostra Responsabilitat Social Corporativa», ha afirmat Mateo, qui considera «molt interessant i enriquidor» posar a disposició del professorat i l’estudiantat d’Educació Primària i Secundària de l’UJI el projecte «La vida de les coses» per tal d’afavorir la seua utilització i millora progressiva.

Per la seua banda, tant Jorge Martí com Jesús Gil i Sergi Selma han comentat diverses accions que es podrien dur a terme a partir del pròxim curs per tal que l’estudiantat dels graus de Magisteri d’Educació Infantil i Primària conega els recursos educatius i tècniques pedagògiques de «La vida de les coses» amb la finalitat que puga complementar les experiències pràctiques en un àmbit de tanta actualitat com ara el medi ambient en el marc global dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) fixats per les Nacions Unides en l’horitzó de 2030.

L’ÚS DE LA REALITAT AUGMENTADA

La tècnica responsable en coordinar el projecte «La vida de les coses» de Fobesa, Esther García, ha estat l’encarregada d’explicar tots els detalls de la iniciativa d’educació ambiental que enguany ha començat a desenvolupar-se, amb la implicació d’ajuntaments, com ara el de Castelló o Benicàssim, i que està disponible per a totes les escoles de la Comunitat Valenciana. «Hem apostat per crear un entorn molt atractiu i lúdic per captar l’atenció del públic infantil, especialment de quatre a sis anys, com també materials diversos, tant en format paper com musical i fent servir les noves tecnologies», ha exposat García.

De fet, Fobesa ha creat l’app «La vida de les coses», amb continguts per a professorat, alumnat i també famílies, així com aplicacions de realitat augmentada per a facilitar la transmissió de continguts cap al públic infantil. A més a més, aquesta iniciativa ha disposat de la direcció artística de l’il·lustrador valencià Fran Solo i també compta amb dues persones expertes en educació ambiental.

La reunió de l’empresa de gestió ambiental Fobesa amb els responsables dels graus de Magisteri d’Educació Infantil i Primària de l’UJI es produeix en el marc de la col·laboració d’aquesta empresa de gestió ambiental del Grupo Gimeno amb l’UJI amb el patrocini, per segon any consecutiu, de l’Observatori de Canvi Climàtic de Castelló. Aquest conveni es va aprovar després de la constitució del Seminari Interdisciplinari d’Investigació en Canvi Climàtic. promogut des del Vicerectorat d’Investigació i Transferència i impulsat per la Unitat de Cultura Científica i de la Innovació (UCC+i) del Servei de Comunicació i Publicacions de l’UJI, la qual compta amb el finançament de la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT) del Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats.

Més informació: