panoramica UJI

La professora Carmen Lázaro participa en el programa «La aventura del saber»

04/06/2019 | SCP

La professora Carmen Lázaro, docent en el Departament de Dret Públic, ha participat en el programa La aventura del saber (La 2, RTVE) dins de l’espai «La universidad responde», on ha contestat la pregunta «¿Qué es la mediación policial?».

La investigadora i docent ha explicat que la mediació policial és una innovadora forma de gestió i resolució de conflictes, on la persona mediadora és un agent de policia que intervé per a afavorir la resolució del conflicte o problema. Aquesta nova via de resolució descongestiona i simplifica els tràmits que per via judicial serien més llargs i costosos.

Aquestes càpsules informatives de dos minuts de durada responen de forma senzilla qüestions més complexes. «La universidad responde» trasllada l’esforç que realitza el personal investigador del col·lectiu científic universitari per a fer una recerca connectada amb les necessitats de la societat en les diferents àrees de coneixement. El projecte ha sigut coordinat per la Conferència de Rectors i Rectores de les Universitats Espanyoles.

La universitat pública de Castelló ha participat en el projecte amb deu càpsules informatives que tracten temes relacionats amb l’energia, els residus, la traducció, els videojocs o el dol, entre altres.

Universitat Jaume I CIF: Q-6250003-H Av. Vicent Sos Baynat, s/n 12071 Castelló de la Plana, Espanya