El professor Ramón Feenstra participa en el programa «La aventura del saber»

20/03/2019 | SCP

Ramón Feenstra, professor del Departament de Filosofia i Sociologia, ha participat en el programa La aventura del saber (La 2, RTVE).

Ramón Feenstra, professor del Departament de Filosofia i Sociologia, ha participat en el programa La aventura del saber (La 2, RTVE) dins de l’espai «La universidad responde», on ha contestat la pregunta: «¿Qué significa democracia monitorizada?».

L’investigador i docent ha explicat que el concepte de democràcia monitoritzada és un marc teòric que permet entendre que la democràcia és alguna cosa més que la participació en processos electorals, als quals ara se sumen iniciatives que fiscalitzen, monitoritzen i vigilen els centres de treball, gràcies al potencial comunicatiu i organitzatiu que ofereixen les noves eines de comunicació digital. Hi ha tres categories bàsiques de monitorització: plataformes ciutadanes d’acció directes; plataformes digitals d’escrutini col·laboratiu i formes alternatives de periodisme.

Aquestes càpsules informatives de dos minuts de durada responen de forma senzilla qüestions més complexes. «La universidad responde» trasllada l’esforç que realitza el personal investigador del col·lectiu científic universitari per a fer una recerca connectada amb les necessitats de la societat en les diferents àrees de coneixement. El projecte ha sigut coordinat per la Conferència de Rectors i Rectores de les Universitats Espanyoles.

La universitat pública de Castelló ha participat en el projecte amb deu càpsules informatives que tracten temes relacionats amb l’energia, els residus, la traducció, els videojocs o la mediació policial, entre altres.

Notícia publicada a Facebook | Twitter | LinkedIn