El Festival Oculus lliura els premis als millors treballs audiovisuals, fotografies i videojocs El guardó #CiènciaUJI de divulgació científica, atorgat per primera vegada, ha recaigut en Sergi Villanueva Miñana per una fotografia sobre l’ús excessiu d’envasos de plàstic

13/03/2019 | SCP

El Festival Oculus, certamen internacional impulsat pel Grau en Comunicació Audiovisual i el Grau en Disseny i Desenvolupament de Videojocs, ha lliurat els premis de la cinquena edició en una gala que s’ha celebrat al Paranimf de la Universitat Jaume I.

El certamen ha premiat les modalitats de producció audiovisual, fotografia i disseny de videojocs, per a les quals s’han presentat més d’un centenar de treballs. Cal destacar que, per primera vegada, s’ha atorgat la menció #CiènciaUJI de divulgació científica que ha recaigut en la fotografia de Sergi Villanueva Miñana sobre l’ús excessiu d’envasos de plàstic.

El guardó #CiènciaUJI, lliurat pel vicerector d’Investigació i Transferència, Jesús Lancis, ha estat promogut des de la Unitat de Cultura Científica i de la Innovació (UCC+i) del Servei de Comunicació i Publicacions de l’UJI i constitueix una de les iniciatives del projecte «Have Fun (HF): La cultura youtuber i del videojoc en la comunicació científica transmèdia», el qual compta amb el finançament de la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT) del Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats.

En la categoria de «Producció audiovisual» ha rebut el primer premi «Nada que contar», d’Álvaro Giménez Tirado, Manuel Jaén Palomino, Alicia Serrano Martínez i Lucía Sáiz Alegre. El segon premi ha sigut per a «Bilis negra», de Llacuna Films, i el tercer per a «Vivir soñando (o las putas ganas de seguir el show)», de Reve Vivant.

En la modalitat de «Fotografia», s’ha guardonat amb el primer premi Blanca Devis per «La guerra de les dones»; Pau Bordas amb el segon premi per «Natura esportiva», i Mar García-Mochales amb el tercer guardó per «Pie de foto».

Finalment, en la categoria de «Videojocs», Mariolo Jamers s’ha alçat amb el primer premi amb «Controller» i Alberto Conca amb el segon per «Kolumno».