Personal investigador de l'acció europea COST de Nanouptake i indústries especialitzades es reuneixen per a promoure l'ús dels nanofluids

23/02/2019 | SCP

Representants de més de dotze institucions de recerca de la xarxa europea Nanouptake (www.nanouptake.eu) liderada per la Universitat Jaume I i representants de quatre indústries, s'han reunit durant aquest mes a Birmingham (Regne Unit) per a analitzar el progrés del projecte i impulsar els objectius conjunts.

Durant la primera part de la reunió, s'ha analitzat l'activitat realitzada fins a la meitat del projecte, i s'han destacat 50 publicacions conjuntes i nou presentacions de projectes internacionals en comú com un dels resultats més importants i la prova de les col·laboracions reeixides dins de la xarxa de Nanouptake durant els primers dos anys de la COST Action.

A més, s'han decidit les pròximes activitats per a l'últim període del projecte, amb un enfocament especial en l'organització de la 1a Conferència Internacional sobre Nanofluids (ICNf2019) i el 2n Simposi Europeu sobre Nanofluids (ESNf2019) que se celebrarà a Castelló (Espanya) del 26 al 28 de juny de 2019 (http://www.icnf2019.com/).

En la segona part de la trobada, ha tingut lloc una reunió estratègica entre el Grup Nanouptake i representants de les indústries d'Arcelor Mittal (Espanya), Plin-Nanotechnology (Grècia), JJ BioEnergy (Regne Unit) i Synano-Cooling (Països Baixos). Els principals objectius d'aquesta iniciativa han sigut promoure el desenvolupament d'una agenda conjunta per a acostar els nanofluids a la indústria energètica, analitzar els impactes potencials dels nanofluids en la salut, la seguretat i el medi ambient, crear noves sinergies i fomentar la cooperació entre institucions de recerca i indústries en el sector dels nanofluids a Europa.

«Aquesta reunió a Birmimgham ha permès identificar l'enfocament principal de l'última part del projecte i també ha representat un pas important en la col·laboració entre institucions de recerca i indústries per a la implementació de nanofluidos en la indústria», ha assenyalat Leonor Hernández, professora del Departament d'Enginyeria Mecànica i Construcció de l'UJI i coordinadora del Projecte Nanouptake.

A la reunió han assistit dotze socis que formen part del consorci del projecte, que inclou universitats, centres de recerca i empreses. En concret, ha comptat amb la presència de Leonor Hernández, coordinadora, i Laura Menéndez (UJI); Yulong Ding (Universitat de Birmingham); Matthias Buschmann (ILK Dresden gGmbH); Patrice Estelle (Universitat de Rennes I); Bengt Sunden (Universitat de Lund); Gawel Zyla (Universitat de Tecnologia de Rzeszow); Luis Lugo (Universitat de Vigo); Oronzio Manxola (Seconda Università degli Studi di Napoli); Alina Adriana Minea (Universitat Tècnica "Gheorghe Asachi" de Iasi); Sohel Murshed (Universidade de Lisboa); Carlos Nieto Castro (Universidade de Lisboa) i Bartosz Zają Czkowski (Universitat de Ciència i Tecnologia de Wroclaw).

El projecte Nanouptake (COST Action CA15119) té com a objectiu crear una xarxa europea d'entitats i empreses d'I + D + i per a desenvolupar i consolidar l'ús de nanofluids per a augmentar l'eficiència en els sistemes d'intercanvi i emmagatzematge de calor.

Més informació sobre el projecte: www.nanouptake.eu