La Fundació Lafourcada-Ponce guardona el Grup GeST de l'UJI amb el Premi per al Benestar Psicològic

16/12/2019 | SCP

El Grup de Recerca Gènere, Salut i Treball (GeST) de la Universitat Jaume I de Castelló ha estat guardonat amb el XIV Premi de la Fundació Lafourcade-Ponce per al Benestar Psicològic en la modalitat de recerca pels seus estudis sobre el benestar psicològic i el desenvolupament humà principalment en les àrees de psicologia de la salut i psicologia organitzacional.

Les investigadores Eva Cifre, Pilar Domínguez i Laritza Machín van rebre el premi en un acte realitzat durant la VI Jornada d'Excel·lència i Innovació en Psicologia celebrada a Madrid. La professora Eva Cifre, en nom de tot l'equip, ha agraït a la Fundació el guardó i a la Universitat Jaume I pel seu suport al grup i a les activitats que realitzen, així com a les dones directives, empresàries i líders compromeses amb la recerca.

El projecte de recerca guardonat del grup GeST té com a objectiu aprofundir en un territori poc explorat pels estudis amb perspectiva de gènere sobre el lideratge: la relació entre el lideratge transformacional amb el benestar de la o el líder. Específicament, amb aquesta recerca busca conèixer si l'exercici de l'estil de lideratge transformacional i el capital psicològic els proporciona a les dones líders un major benestar ocupacional psicosocial, i si ho fa d'una manera diferencial a com succeeix amb els seus companys homes.

L'equip GeST es crea en 2017 amb l'interès a conèixer, reflexionar i aportar solucions per al foment de la salut biopsicosocial de dones i homes en els espais laborals (principalment remunerats) tenint en compte tant la perspectiva de gènere com una perspectiva feminista per a la promoció de canvis socials. GeST presa el seu nom de les inicials de Gènere, Salut i Treball, tres dimensions bàsiques articulades en els fenòmens i processos socials als quals es dirigeixen tant les nostres recerques com les activitats formatives que desenvolupem i/o en les quals participem.