El professor Juan Bisquert participa en el programa «La aventura del saber»

27/11/2019 | SCP

Juan Bisquert, director de l'Institut de Materials Avançats, ha participat en el programa «La aventura del saber» (La 2, RTVE).

Juan Bisquert, director de l’Institut de Materials Avançats de l’UJI, ha participat en el programa La aventura del saber (La 2, RTVE) dins de l’espai «La universidad responde», on ha contestat la pregunta: «¿Cuáles son los retos de la energía solar?».

L’investigador ha explicat que existeix la necessitat de buscar alternatives energètiques i que perquè el sol es puga convertir en una font d’energia regular cal superar dos desafiaments: el primer és científic, i es tractaria de descobrir nous materials i processos més avançats per a conformar dispositius més econòmics que els que hi ha actualment; i el segon seria que les persones incorporen l’energia solar a les seues vides.

Aquestes càpsules informatives de dos minuts de durada responen de forma senzilla qüestions més complexes. «La universidad responde» trasllada l’esforç que realitza el personal investigador del col·lectiu científic universitari per a fer una recerca connectada amb les necessitats de la societat en les diferents àrees de coneixement. El projecte ha sigut coordinat per la Conferència de Rectors i Rectores de les Universitats Espanyoles.

La universitat pública de Castelló ha participat en el projecte amb deu càpsules informatives que tracten temes relacionats amb l’energia, els residus, la traducció, els videojocs o la mediació policial, entre altres.