Una recerca del grup IDAP de l'UJI rep el premi Ediciones Pirámide jove investigador

22/11/2019 | SCP

El treball de recerca «Sensibilidad y generación del estrés en la adultez emergente: la personalidad como variable explicativa» del grup Individual Differences and Psychopathology (IDAP) de la Universitat Jaume I, coordinat pel catedràtic Generós Ortet i el professor Manuel Ignacio Ibáñez, ha sigut premiat en el 5th International Congress of Clinical and Health Psychology on Children and Adolescents (CIPCNA) del grup AITANA de la Universitat Miguel Hernández d'Elx.

El treball, presentat per la investigadora de l'UJI Verónica Vidal Arenas ha rebut el premi Ediciones Pirámide jove investigador i ha sigut seleccionat entre prop de 200 treballs presentats en el congrés.

En concret, la investigació premiada pretén aportar evidència sobre diferents models teòrics coneguts en relació amb la depressió, el model de vulnerabilitat-estrès i el model de generació de l’estrès. En ella es mostra l'important paper de la personalitat, en conjunció amb els successos vitals estressants, en el desenvolupament dels símptomes depressius en l'adultesa emergent, així com el paper dels propis símptomes depressius en la generació un any després de successos vitals dependents.

Aquest treball, finançat per la Universitat Jaume I i el Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats, s'emmarca dins dels projectes que està duent a terme el grup IDAP. En ell s'avalua en estudiants universitaris diferents variables psicològiques i socials al llarg de dos anys amb la finalitat d'examinar el seu paper en el desenvolupament de diferents símptomes psicopatològics, un tipus d'investigació que pot resultar de gran ajuda en el desenvolupament de programes d'intervenció selectiva en població d'alt risc.