L’UJI promou la implantació del projecte Technovation Challenge de foment de les vocacions científiques STEAM entre les xiquetes de Castelló L’ESTCE ha acollit una trobada de diversos serveis i departaments, amb la col·laboració del Cefire, per a conèixer la iniciativa nord-americana de promoció de la cultura tecnològica vinculada amb la responsabilitat social

25/06/2018 | SCP

L’Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals (ESTCE) de la Universitat Jaume I ha acollit avui una trobada de diversos serveis i departaments per a implantar el projecte Technovation Challenge, una iniciativa nord-americana per a fomentar les vocacions científiques STEAM (acrònim anglès que engloba les disciplines educatives science, technology, engineering, art and mathematics) entre les xiquetes de Castelló. La reunió ha comptat amb el suport dels vicerectorats d’Investigació i Doctorat i d’Ordenació Acadèmica i Professorat, a més del comissionat de la rectora per a l’impuls digital de l’UJI, el professor Francesc Esteve.

L’ambaixadora de la iniciativa a la Comunitat Valenciana, María José Valero, alhora responsable de l’ONG Power to Code, ha explicat els requeriments d’aquest concurs internacional d’idees que promou «tant l’educació STEAM com la capacitat de lideratge de les xiques fins a 18 anys i la seua implicació en solucionar problemes socials de la seua comunitat».

La directora de l’ESTCE, Amelia Simó, ha destacat que el Technovation Challenge s’ajusta al compromís d’aquest centre de la Universitat Jaume I de «fomentar l’aproximació de les xiquetes al món de la tecnologia i l’emprenedoria, ja que a més d’impulsar la igualtat, el nostre campus ofereix diversos graus tecnològics com ara informàtica, videojocs o matemàtica computacional».

Technovation és el programa insígnia de l’entitat sense ànim de lucre Iridescent i el concurs d’emprenedoria tecnològica per a xiquetes més important del món. Aquest programa ofereix a xiquetes de tot el món l'oportunitat d'adquirir les habilitats necessàries per a convertir-se en emprenedores i líders tecnològiques. Cada any, aquest programa planteja a xiquetes d'entre 10 i 18 anys el repte de realitzar un pla de negoci i una app per a mòbils per a fer front a un problema social. Des de 2009, hi han participat més de 15.000 xiquetes de més de 100 països.

Més informació: https://technovationchallenge.org/