L’UJI i onze centres de secundària commemoren el Dia Internacional de la Llum amb tallers i demostracions al Menador

14/05/2018 | SCP

La Universitat Jaume I de Castelló participarà en la commemoració del Dia Internacional de la Llum, que se celebrarà per primera vegada el 16 de maig de 2018 (https://www.lightday.org/), amb diverses activitats organitzades pel Grup d’Investigació d’Òptica de la Universitat Jaume I de Castelló (GROC) en col·laboració amb centres de secundària de Castelló.

El programa s’iniciarà a les 10 hores al Menador espai cultural amb demostracions científiques i exposicions de pòsters, a càrrec de l’estudiantat dels centres participants, relacionades amb l’òptica i les seues aplicacions. A la vesprada, de 16 a 18 hores, el Grup d’Investigació d’Òptica de l’UJI realitzarà algunes explicacions sobre la recerca que desenvolupa en la universitat pública de Castelló, i a les 18 hores el divulgador científic Javier Fernández Panadero oferirà una xarrada amb demostracions que servirà per a tancar les activitats de commemoració.

Javier Fernández Panadero és llicenciat en Ciències Físiques i DEA en Telecomunicacions i treballa com a professor de Tecnologia en l’educació secundària. Autor de diversos llibres de divulgació científica, col·labora en ràdio, televisió i premsa, a més de realitzar espectacles de ciència per als xiquets i xiquetes i públic en general.

El propòsit de la jornada és aprendre, compartir i difondre la importància que té la llum, per això els vídeos i els pòsters formaran part d’una pàgina web perquè puguen ser consultats i utilitzats per tothom (http://dil.uji.es/). A més, tots els participants rebran un detall.

Els centres participants són l’IES Penyagolosa; Nuestra Señora de la Consolación, col·legi La Magdalena, IES Francesc Tàrrega; IES Alfons XII; IES Ximén d’Urrea; IES Politècnic; IES Jaume I; IES Ribalta; IES Els Ports i Àgora Lledó I.S.

Cartell